Home / בניית וקידום אתרים / פרסום בפייסבוק מול פרסום בגוגל: מה עדיף?

פרסום בפייסבוק מול פרסום בגוגל: מה עדיף?

פרסום בפייסבוק ובגוגל כבר מספר שנים מוביל בבחירות של בתי עסק כאמצעי הפרסום המובילים. פרסום בגוגל נעשה על ידי קידום של תוצאות חיפוש בגוגל ובכך קיימת יותר חשיפה עבור תוצאות רלוונטיות. לעומת זאת, פייסבוק מקפיצה מודעות מדי כמה פוסטים כאשר משתמש גולל מטה את דף הפיד שלו בפייסבוק. לכל אחד מכלי הפרסום הללו יש תוצאות שונות, וכל כלי כזה מביא גם לקוחות שונים. אם כן, מתי כדאי להשתמש בגוגל כאמצעי הפרסום המרכזי ומתי כדאי להעדיף לבצע פרסום בפייסבוק?

גוגל היא מנוע החיפוש המתקדם בעולם עם למעלה מ-2 מיליארד משתמשים בשנה. החיפושים בגוגל נעשים בשיטה של הכנסת שאילתא ולאחר לחיצה על כפתור החיפוש יעלו מיליוני תוצאות חיפוש אשר שמורים במאגרים של גוגל. 

כל שאלת חיפוש נקראת מילת מפתח ומטרתה העיקרית היא למקד את תוצאת החיפוש. כאשר תוצאות החיפוש ממוקדות כך גם ניתן למקד את קהל היעד בהתאם לתוצאות החיפוש. 

כל מילת מפתח יכולה להיות מוצעת לבתי עסק כך שמשתמש אשר יבצע את מילת החיפוש הזו, המודעה של בית העסק תופיעה. 

היתרון כאן הוא שאין צורך להשקיע המון זמן וכסף באמצעי פרסום אשר פונים לקהל רחב. אם יש מילת חיפוש שהיא נחשבת רלוונטית עבור בית העסק, כדאי בהחלט להשתמש במילת המפתח שגוגל מציעה ולהשקיע את התקציב הפרסומי במילת המפתח.

פרסום בפייסבוק, בניגוד לפרסום בגוגל, מתאים יותר לקהל לקוחות אשר אינו מכיר מוצר מסוים ולא מחפש מילת מפתח רלוונטית למוצר של בית העסק בגוגל. 

פרסום בפייסבוק נועד עבור קהל יעד שהמוצר לא מוכר לו וכך יהיה ניתן למשוך אותו בעזרת מודעות. לפייסבוק יש מספיק כלים כדי להביא את המידע הרלוונטי על המשתמשים שלה כדי ליצור עוד לקוחות לבתי עסק אשר בוחרים להשקיע במוצר שלהם דרך פרסום בפייסבוק.

היתרון המרכזי של פרסום בפייסבוק מתבטא בשיווק חוזר וייעוד הקהל הרלוונטי לבית העסק. קיימים עסקים רבים אשר מפרסמים מוצר חדש שדורש הכרה בסיסית עם המוצר. כל מוצר כזה צריך חשיפה קבועה למשתמשים בפייסבוק. כאשר המשתמש כבר מכיר מספיק טוב את המוצר, כלומר המשתמש נכנס אל דף הפייסבוק העסקי לאחר הקלקה על פרסומת או תגובה על אחד הפוסטים של המוצר- המשתמש מקבל יותר פרסומות מפייסבוק וכתוצאה מכך גם יעלה הסיכוי שהוא יקנה בסופו של דבר את המוצר.

לסיכום, פרסום בפייסבוק ופרסום בגוגל הם שונים אחד מהשני בעיקר בסוג הפרסום. גוגל מנסה לייצר תוכן רלוונטי למשתמש לעומת פייסבוק שמנסה "לדוג" את המשתמש לאחר שהוא נחשף מספר פעמים למודעה וכך עלתה המודעות שלו שהמוצר אכן קיים. בסופו של דבר, כל אחד מאמצעי הפרסום הללו משרת בדרכים שונות את בתי העסק כך שבסופו של דבר יגיעו יותר לקוחות אל בתי העסק.

About admin

Check Also

מהו קידום ממומן ולמה הוא חשוב לעסקים?

בעידן של היום, הדרך הטובה ביותר עבור עסקים לפרסם את עצמם היא באמצעות קידום במדיה. אנשים רבים כיום גולשים באינטרנט זמן רב מהיום כדי ללמוד, לעבוד וגם כדי לבצע קניות ולחפש אנשי מקצוע ומוצרים מסוימים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *