Home / תיירות / הייחודיות של סיור טעימות במחנה יהודה

הייחודיות של סיור טעימות במחנה יהודה

שוק מחנה יהודה בירושלים שהוקם בסוף המאה ה- 19 על ידי חקלאים שהביאו את תוצריהם למכירה באזור, הפך עם השנים לאתר בלתי נפרד מירושלים והיום הוא נחשב לאחד המקומות התוססים ביותר בעיר. בשוק מחנה יהודה ניתן למצוא דוכני תבלינים, מזון, ירקות ופירות, פיצוחים, וגם בתי קפה, מסעדות ועוד הרבה מטעמים. כמעט בכל יום רחובות השוק מלאים בבני אדם וניתן לשמוע את קולות הסוחרים שמנסים למכור את מוצריהם ואת קולות התיירים אשר מטיילים בו. בבוקר השוק הוא מקום לקניות של מזון טרי, ובערב הופך מקום בילוי עבור צעירים.

לאחרונה הומצא קונספט חדש לסיורים בשוק מחנה יהודה והם כוללים טעימות. בשוק יש מגוון רחב של טעמים, עדות ותרבויות ולא ניתן לעצור ולטעום את כולם. לכן ניתן ליהנות מסיור טעימות בשוק הכולל בתוכו הדרכה, הסברים, טעימות של המזונות המיוחדים ביותר בשוק וגם מפגש עם הסוחרים הוותיקים של השוק ושמיעת סיפור חייהם. סיור טעימות במחנה יהודה עורך כ- 3 שעות שבהן מסביר המדריך על השוק עצמו, על העדות והסיפורים שבנו אותו ועל הטוב שיש לו להציע. במהלך המסלול בשוק תעצור הקבוצה בכל מיני תחנות שונות לטעימות. כל מדריך בונה סיור טעימות במחנה יהודה בצורה שונה בו כלולות טעימות של מאכלים שונים, אך עם זאת קיימות תחנות קבועות שיופיעו כמעט בכל סיור.

סוגי הטעימות בסיור

לרוב, במהלך הסיור תעצור הקבוצה במסעדה גרוזינית המציעה את מאפיה המיוחדים. לא  ניתן לטעום בהרבה מקומות בארץ את המאפים האותנטיים הללו ולכן חשוב כל כך להגיע אל סיור טעימות במחנה יהודה ולהיחשף לטעמים מיוחדים. מדובר על מאפה גבינה וביצים שמכינים במקום וניתן לשלב אותו עם רטבים מסורתיים. תחנה נוספת בסיור היא חנות קפה ותיקה. בחנות ניתן לשמוע הסברים על הקלייה וההכנה של הקפה וגם לטעום טעמים שונים וחדשים מכל העולם. משם ימשיך הסיור לטעימות של חומוס אסלי מסורתי או קציצות בשר אשר מתובלות היטב. ניתן לקנח בטעימה של בקלאווה מתוקה שהמתכון שלה עובר בין דורות רבים. במהלך הסיור, ניתן לעצור לקניות וליהנות מזמן חופשי בשוק מחנה יהודה.

למי מתאים סיור טעימות במחנה יהודה ?

סיור טעימות בשוק מתאים לקבוצות של וועדי עובדים, לקבוצות חברים, למשפחות ולזוגות. כאשר מתקיים סיור טעימות במחנה יהודה הוא לרוב יכלול קבוצה קטנה של משתתפים על מנת להצליח לשמור על עקביות והנאה בסיור. הסיור מתאים לכל מי שאוהב לטעום טעמים חדשים ולהיחשף לתרבויות שונות.

לסיכום, סיור טעימות במחנה יהודה הוא אחד הסיורים המיוחדים והמעניינים ביותר שיש לירושלים להציע. אם כבר מגיעים לשוק כדאי להגיע עם תיק קניות ולחזור הביתה עם מטעמים מיוחדים.

About admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *