Home / הוצאה לאור / תהליך של הוצאות ספרים לאור

תהליך של הוצאות ספרים לאור

קיימות היום חברות רבות בשוק בישראל אשר עוסקות בתחום של הוצאות ספרים ושיווקם. אנשים רבים אשר כותבים ספרות מסוגים שונים כמו ספרי ילדים, שירה, מדע בדיוני ועוד רוצים להוציא לאור את הספר שלהם ולשם כך הם פונים לחברת הוצאה לאור שתלווה אותם בתהליך. תהליך של הוצאות ספרים לאור כמובן כרוך בתשלום לא נמוך ולוקח זמן רב אך בעזרת חברה של הוצאה לאור ניתן לשווק את הספר, לחשוף אותו לקהל רחב ובכך להתפרנס גם כן. 

הוצאות ספרים כוללות את השלבים ההתחלתיים המתמקדים בכתיבה עצמה, את ההפקה של הספר, עיצובו, הדפסתו וגם שיווק והפצה שלו. כלומר הדפסת העותקים היא לא השלב האחרון בתהליך ההוצאה לאור ומטרתה של חברה המוציאה לאור היא גם ללוות את הכותב בתחום השיווקי ולהפיץ את הספרים בחנויות שונות.

הוצאות ספרים נעשות על ידי חברות שונות העוסקות בתחום וראשית, נפגש המוציא לאור עם הכותב על מנת להבין אם יש לספר פוטנציאל שיווקי ואם הוא מתאים למהדורה אישית או מסחרית. לאחר שהכותב מקבל הצעת מחיר, הוא יכול להחליט אם לעבוד עם החברה ולהתחיל בתהליך.

השלב הראשון בתהליך הוצאות ספרים הוא עריכה. אנשי ההוצאה לאור מתאימים לכותב את העורך המתאים לסגנון הספר ולז'אנר שלו. בנוסף יש סוגים שונים של עריכות והם מותאמים לסוג הספר. ישנם ספרים שצריכים תיקון לשוני וישנם כאלו שצריכים שינויים במבנה הספרותי, ספרים אחרים נדרשים לשכתוב ומי שקובע את סוג העריכה יהיו עורכי ההוצאה לאור. העריכה יכולה להימשך כמה חודשים וזה תלוי באורכו של הספר. מחבר הספר שותף בזמן העריכה והוא צריך לאשר את השינויים שהמליץ העורך.

אם יש צורך באיורים בספר, כמו למשל במקרה של ספרי ילדים יציעה צוות ההוצאה לאור מספר אפשרויות למאיירים מתוכן יבחר המחבר. התקשורת בין המאייר לבין המחבר חשובה ולכן חשוב לבחור במאייר מתאים.

השלב הבא אחרי העריכה בתהליך הוצאות ספרים הוא הגהה. הספר מועבר לאדם שתפקידו לעבור על טעויות לשון, ניסוחים וכן שגיאות הקלדה. שלב ההגהה חשוב מאוד בתהליך כיוון שבזמן העריכה ישנן טעויות אשר נעלמות מהעין.

השלבים הבאים בתהליך הוצאת ספרים הם עימוד ועיצוב. עימוד מטרתו לסדר את הטקסט לפי עמודים, לחלק את הספק לפרקין וכו'. עיצוב מתמקד בכריכה ובגב הספר שלהם חשיבות רבה בשיווק שלו.

השלב הבא בתהליך הוא הדפסת הספר אך לפני ההדפסה נדרשים אישורים של המחבר והעורך. לאחר אישור נשלח הספר להדפסה למספר עותקים לפי מה שנקבע מראש. 

לאחר שלב ההדפסה, חברת ההוצאה לאור מפיצה את הספר בחנויות שונות ובמוסדות לימוד וכן משווקת אותו בדרכים שונות. שלב השיווק והפרסום הוא חשוב מאוד ומטרתו לחשוף את הספר. חשוב לבחור בחברה מקצועית ובעלת ניסיון שיש לה המלצות.

About admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *