Home / כיבוי אש / מערכות גילוי אש וכיבוי אש

מערכות גילוי אש וכיבוי אש

כיום, התקנת מערכת גילוי אש וכיבוי אש היא חובה בבתי עסק רבים ובמבנים ציבוריים. עסקים רבים צריכים להתקין מערכות אלו על מנת לקבל אישור מהרשות לכבאות והצלה ובכך לקבל היתר לעסק שלהם. את האישור מקבלים אחרי בדיקה של חברת כיבוי אש מקצועית והתקנה של מערכות בטיחותיות. לעיתים נדרשים רק תיקונים של מערכת קיימת או שיפורים של מערכת קיימת במבנה על מנת לקבל את האישור. הבדיקה היא לא חד פעמית אלא תקופתית אחת לחצי שנה או שנה כדי לוודא את תקינות המערכת.

מערכת גילוי אש היא מערכת שנמצאת בבתי עסק, מסעדות, בתי מלון ובתים פרטיים ומטרתה להתריע בפני האנשים השוהים במקום על שריפה באמצעות אזעקה. מערכות מסוימות גם מחייגות לשירותי כבאות והצלה ואחרות מנתקות באופן אוטומטי את לוחות החשמל במבנה. קיימים סוגים רבים של מערכות גילוי אש ועשן והן מתאימות למבנים בגדלים שונים, לצרכים שונים וכו'.

קיימות גם מערכות כיבוי אש שעובדות באמצעות ספרינקלרים ומטרתן לכבות שריפה או לעצור את התפשטותה. ספרינקלר הוא מתז בעברית והוא כולל נוזל המצוי בתוך מיכל אש חוסם כדור. כאשר הנוזל מתחמם בעקבות שריפה ועליית הטמפרטורה בחדר, הוא מתפשט ומפוצץ את המיכל ובכך מותזים מים דרך צינורות הספרינקלרים. קיימים סוגים שונים של מערכות כיבוי אש והם נבדלים בעלויות, בסוג החברה ובטכנולוגיה שלהם. לעיתים לחץ המים וכמות המים הקיימת במערכת המבנה אינם מספיקים ולכן מתקינים גם משאבה ייחודית שתגביר את נפח ולחץ המים והיא נמצאת לרוב באחד החדרים במבנה. 

מערכות גילוי אש ועשן נמצאות בבתי מלון, מסעדות, בתי עסק ומקומות רבים נוספים. קיימות גם מערכות גילוי אש במטבחים והן מתריעות לבעל הבית במקרה של שריפה וכן משחררות חומר לכיבוי הלהבות. 

חברות העוסקות בתחום של כיבוי אש מציעות שירותים ריבם בתחום וכן מוצרים שונים. ניתן היום למצוא חברות המציעות מערכות גילוי אש ועשן וכן מערכות כיבוי אש באמצעות האינטרנט. חברות אלו, בעיקר הגדולות יתחזקו אתר אינטרנט על מנת לפרסם את עצמן ובאתר ניתן לקרוא אודות החברה, כמה שנות ניסיון יש לה ואילו שירותים היא מציעה, ניתן לקרוא אודות תהליך קבלת אישור כיבוי אש וכן להתרשם מהמוצרים השונים ולקרוא על ההבדלים ביניהם. באתר ניתן לקרוא כיצד עובדות המערכות השונות. חברות רבות גם מוסיפות המלצות של לקוחות אחרים וכן רשימה של לקוחותיהם הכוללת מסעדות מוכרות, מלונות ועוד.
חשוב לבחור בחברה איכותית ומקצועית שנותנת שירות באזור הרלוונטי וכן מציעה מחירים הוגנים יחד עם שירות מקצועי. ניתן לערוך סקר שוק ולקבל מספר הצעות מחיר מכמה חברות לפני שבוחרים. מערכות גילוי אש ועשן וגם מערכות כיבוי אש הן בעלות חשיבות גדולה בתחום הבטיחות ולכן גם הן חובה במבנים רבים.

About admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *