Home / בניית וקידום אתרים / האם ניתן לעשות פרסום בגוגל באופן עצמאי?

האם ניתן לעשות פרסום בגוגל באופן עצמאי?

פרסום בגוגל הוא כלי שיווקי בעל משמעות גדולה. ישנן חברות (בעיקר בינוניות וגדולות) אשר מעדיפות להיעזר בשירותיה של חברת קידום ופרסום. על ידי השקעת סכום מסוים בכל חודש, ניתן להשתמש בשירותיה של חברה כזו ולהגיע לתוצאות משמעותיות בקידום העסק. עם זאת ישנם בעלי עסקים אשר רכשו את הידע של פרסום בגוגל בעבר ומסוגלים לבצע קידום איכותי בעצמם. מקרה נוסף הוא ל חברות קטנות או אפילו עסקים זעירים, שאין באפשרותם את התקציבים הדרושים עבור קידום ופרסום על ידי חברה ולכן יעדיפו לרכוש את הידע בעזרת קורס קצר ולבצע פרסום בגוגל בעצמם.

האם כדאי להעסיק עובד המתמחה בשיווק ותוכן תוך החברה או לחילופין לקחת את שירותיה של חברת קידום?

עסק קטן או זעיר ככל הנראה לא ישקול להעסיק עובד נוסף שיתעסק בפרסום ויעדיף ללמוד בעצמו כיצד עושים זאת. פרסום בגוגל ניתן ללמוד בקורסים שונים קצרים או ארוכים יותר ובכך לעסוק באופן עצמאי בכל תחום הקידום. לעומת זאת כאשר מדובר בחברה גדולה בעלת תקציב נכבד, אשר מילות החיפוש שלה אינן משתנות, כלומר יש לה מקבץ של מילות חיפוש שנשאר די קבוע, אולי ישתלם לה יותר להעסיק עובד קבוע או אפילו במשרה חלקית שתפקידו לנהל את התוכן השיווקי ולעדכן את הטקסטים והמדיה באתר.

עובד זה, יתעסק רק בפרסום החברה הרלוונטית ויהיה לו מספיק זמן על מנת ללמוד את השוק, לחקור את המתחרים ולבצע מחקר מעמיק. בנוסף הוא יכול להיות בעל ניסיון בתחום פרסום בגוגל .

הוא ינהל שיח שוטף עם בעל העסק ועם העובדים האחרים בעסק ובכך ישאר מעודכן ויהיה קו ישר בין המתרחש בעסק לבין הפרסום שלו. יתרון נוסף של האפשרות הזו הוא יכולות הכתיבה של כותב תוכן. כותב תוכן הוא בעל ניסיון בכתיבה והכתיבה שלו תהיה איכותית ורלוונטית. בנוסף, עקב כך שהעובד הוא חלק מהעסק, ייתכן והוא ייחשף יותר לשירותי החברה ויידע כיצד לכתוב בצורה מדוייקת ורלוונטית.

מצד שני, חברה שכל תפקידה הוא לשווק ולקדם עסקים שונים, מבינה את העסק, ומכירה את כל הכלים העומדים לרשותה. בנוסף, עבור חברה כזאת קיימת האפשרות לבצע החלפת קישורים, מדובר בכלי קידום מאוד יעיל של גוגל. על ידי כך שהיא עובדת עבור חברות שונות, היא יכולה ליצור (במידה והיא מקבלת את אישורן) חילופי קישורים בין אתרים, דבר שיכול לקדם עסקים בצורה משמעותית.

היתרון הנוסף בשימוש בחברה, הוא העלויות. ייתכן שיהיה משתלם יותר לשלם לחברה מאשר להחזיק עובד בתוך העסק. חברה לרוב דורשת מחיר מסוים עבור חבילת שירותים של פרסום בגוגל ובמדיה.

לסיכום, התשובה לשאלה אם כדאי לבצע באופן עצמאי פרסום בגוגל או להעזר בחברה משתנה בהתאם לתקציבי העסק, גודלו, תחומו ועוד.

About admin

Check Also

מהו קידום ממומן ולמה הוא חשוב לעסקים?

בעידן של היום, הדרך הטובה ביותר עבור עסקים לפרסם את עצמם היא באמצעות קידום במדיה. אנשים רבים כיום גולשים באינטרנט זמן רב מהיום כדי ללמוד, לעבוד וגם כדי לבצע קניות ולחפש אנשי מקצוע ומוצרים מסוימים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *