Home / דלק / ממה מושפע מחיר ליטר נפט להסקה?

ממה מושפע מחיר ליטר נפט להסקה?

קיימות דרכים רבות לחמם את הבית והרלוונטיות שלהן תלויה גם במזג האוויר באזור. בישראל למשל דרך מוכרת ביותר לחימום היא באמצעות מזגנים, אך במקומות רבים בעולם בהם הטמפרטורות צונחות מתחת לאפס, למזגן יש פחות רלוונטיות ולכ מחממים בעזרת תנורי נפט. את הנפט להסקה וחימום מזמינים מחברות מוסמכות אשר מגיעות לבית הלקוח וממלאות את מיכל התנור תוך בדיקת תקינות וניקוי אם יש צורך. מחיר ליטר נפט להסקה משתנה מדי שנה ואינו נשאר קבוע וזאת בשל גורמים רבים ביניהם מחיר הנפט הגולמי בעולם אשר מושפע ממציאת הנפט בעולם, מעבודת הקידוח וגם מהמסחר בו עם מדינות אחרות.

מחיר ליטר נפט להסקה יכול לעמוד על כמה שקלים ולעבור שינויים מינוריים, אך כשמדובר בכמות נפט לחימום ביתי לצורך חורף שלם, השינויים הללו במחיר משמעותיים. חלק גדול המשפיע על שינוי המחיר בנפט הוא הביקוש וההיצע שלו. כך למשל, לקראת החורף קיים ביקוש גדול באמריקה ולכן מחיר הנפט עולה, לעומת זאת בתקופת הקורונה מחיר הנפט בעולם צנח בעקבות חוסר ביקוש בנפט אך עודף היצע.

מחיר ליטר נפט להסקה משתנה גם בין חברה לחברה בהתאם לאיכות הנפט אותו היא מציעה, בהתאם לשירותים נוספים אותם היא מציעה, אזור השירות שלה ומהירות ההגעה אל הלקוח.

מחיר הנפט הגולמי עובר תנודות רבות מדי יום בעולם כולו בהתאם לקשרים פוליטיים בין מדיניים, בהתאם לכך שהוא הולך ואוזל בעולם ובהתאם למחירים שיש להשקיע בשאיבה שלו. כל אלו משפיעים על מחיר ליטר נפט להסקה כמו גם על מחיר סולר ובנזין לתחבורה.

נפט הוא חומר נוזלי ושחור אשר נוצר בעקבות תהליכים ביולוגיים המתרחשים באוקיינוס ונמשכים מאות מיליוני שנים. הנפט נאגר בין סלעים בקרקעית הים והאדמה ולעיתים דולף החוצה כמעין נביעות נפט. כדי להתחיל לחפש נפט קיימים היום חברות המורכבות מאנשי מקצוע רבים כמו גיאולוגים אשר מחפשים תחילה סימנים על פני הקרקע כמו למשל סימני שמן או זפת על פני הים או הקרקע. דרך נוספת לדעת היכן ניתן למצוא נפט היא על ידי כך שיזמים אחרים שואבים באזור מסוים וכנראה יש בו עוד נפט. כאשר יש סימנים לנפט, מתקיימת עבודת מחקר אודות הקרקע לפני הקידוח. עלות של מציאת נפט יכולה להגיע לכ- 100 מיליון דולר ולכן מדובר בעבודה מורכבת.

את הנפט מעבירים מאתרי השאיבה לבתי הזיקוק ושם הוא הופך לחומרים שונים ביניהם נפט להסקה, סולר לתחבורה, בנזין וכדו'. הנפט נסחר על ידי חברות רבות בעולם ועובר תהליכי זיקוק במדינות שונות. מחיר ליטר נפט להסקה אינו קבוע בגלל חוסר היציבות בערכו של הנפט הגולמי בעולם אך ניתן לשער פחות או יותר כמה יש להשקיע עבור נפט להסקה. ניתן לקבל הצעות מחיר עבור מחיר ליטר נפט להסקה מחברות שונות ולערוך סקר שוק.

About admin

Check Also

חברות המציעות סולר לגנרטור

גנרטור הוא מכשיר מחולל חשמל אשר פועל באמצעות סולר או בנזין, תלוי בסוגו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *