Home / דלק / ממה מורכב המחיר של נפט לקמין ?

ממה מורכב המחיר של נפט לקמין ?

אחת הדרכים לחמם את הבית בחורף, בעיקר במדינות קרות כמו באמריקה ואירופה היא באמצעות קמין נפט. קמין נפט אינו תלוי בחשמל ולכן כאשר יש הפסקות חשמל בעקבות נזקי החורף החימום ממשיך לעבוד בשונה מחימום המופעל באמצעות חשמל ותלוי בו. בנוסף, במדינות קרות בהן המעלות יורדות מתחת לחמש מעלות המזגן פחות רלוונטי ולכן משתמשים בקמין נפט.

קמין נפט דורש הרכבה מקצועית והוא דורש מילוי של נפט לקמין ותחזוקה שוטפת מדי כמה זמן. את קמין הנפט ממלאים לרוב לקראת החורף ולעתים גם מספר פעמים בחורף לפי הצורך. כאשר מעוניינים למלא נפט יש להזמין חברה המספקת דלקים שונים ביניהם גם נפט לקמין וסולר לחימום ביתי. חברות אשר מספקות נפט להסקה וחימום מגיעות עד לבית הלקוח או בית העסק ובאמצעות כלים ייעודיים יכולות גם להגיע למקומות בעלי גישה מוגבלת כמו למשל רחובות צרים, רחובות ללא חניה וכו'.

ניתן למצוא היום חברות שונות המספקות נפט לקמין ברחבי הארץ באמצעות האינטרנט. חברות רבות אשר עוסקות בתחום מתחזקות אתר אינטרנט כדי לפרסם את עצמן ובו ניתן לקרוא מידע אודות השירות שלהן, לדעת מה אזורי האספקה שלהן ומה זמני השירות שלהן וכן לקרוא המלצות של לקוחות אחרים. המלצות יכולות לעזור בעת בחירה בחברה המספקת נפט לקמין כי בעזרתן ניתן לדעת אם השירות של החברה איכותי, אם היא מספקת נפט איכותי וכו'.

מחירו של נפט לקמין משתנה ותלוי בגורמים רבים. נפט להסקה מיוצר בתהליכי זיקוק של נפט גולמי המתרחשים בבתי זיקוק. את הנפט הגולמי שואבים באתרי שאיבה ייעודיים אשר מוקמים לאחר חיפוש ואיתור אחר מקור הנפט. לאחר השאיבה מועבר הנפט לבתי הזיקוק שם הוא עובר תהליכים והופך לדלקים שונים ביניהם גם סולר להסקה, בנזין וסולר לתחבורה ועוד. תהליך איתור הנפט, השאיבה שלו והזיקוק שלו כרוכים בעבודה רבה ובתשלום גבוה, דבר אשר משפיע על מחירו של הנפט הגולמי וכך גם על התוצרים שלו.
בנוסף, יחסים בינלאומיים משפיעים גם הם על מחירו של נפט לקמין כמו גם מחירי דלקים לתחבורה. הנפט עובר תנודות רבות בשוק ומחיריו משתנים מדי יום, כשם שמחירי הנפט הגולמי וערכו משתנים כך גם מחירי התוצרים שלו שהם סולר ובנזין לתחבורה, סולר לתעשייה וחימום וכו'. גורם נוסף אשר משפיע על מחירו של נפט לקמין הוא רמת הביקוש וההיצע. באמריקה למשל לקראת החורף מחירי הנפט עולים בעקבות הביקוש הנרחב. מצד שני, בתקופת הקורונה כאשר היו סגרים והביקוש לדלק לתחבורה ירד, מחירי הבנזין והסולר צנחו. כלומר היה הרבה היצע אך לא היה ביקוש, דבר שהשפיע על המחיר. מחירו של נפט להסקה יכול להשתנות מדי חורף ולכן קשה לחשב אותו במדויק אך המחיר עומד על כמה שקלים לליטר.

About admin

Check Also

ממה מושפע מחיר ליטר נפט להסקה?

מחיר ליטר נפט להסקה משתנה מדי שנה ואינו נשאר קבוע וזאת בשל גורמים רבים ביניהם מחיר הנפט הגולמי בעולם אשר מושפע ממציאת הנפט בעולם, מעבודת הקידוח וגם מהמסחר בו עם מדינות אחרות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *