Home / כיבוי אש / חשיבותה של התקנת ספרינקלרים

חשיבותה של התקנת ספרינקלרים

הרשות הארצית לכבאות והצלה מחייבת בתי עסק להתקין במבנה מערכות גילוי אש ועשן ומערכות כיבוי אש. כמו כן, ישנם בתי עסק או בנייני מגורים שנדרשים בהימצאות ציוד כיבוי אש במבנה וכדו'. מערכות גילוי וכיבוי אש נועדו להתריע בפני השוהים במקום מפני סכנה, להזעיק את רשות הכבאות ולעצור את השריפה. מערכות כיבוי אש וגילוי אש הן בעלות חשיבות גדולה מבחינה בטיחותית ולכן הרשות לכבאות והצלה מתנה אישור כיבוי אש לעסקים בהימצאות מערכות תקינות במבנה.

מערכות כיבוי אש נפוצות במיוחד הן מערכות ספרינקלרים. התקנת ספרינקלרים נעשית על ידי חברה מקצועית אשר עוסקת בתחום של כיבוי אש. חברות אלו מציעות שירות של בדיקת מערכות קיימות וכן התקנת מערכות גילוי אש ועשן, התקנת ספרינקלרים ואספקת ציוד כיבוי אש. קיימות חברות רבות אשר עוסקות בתחום ברחבי הארץ וניתן למצוא אותן באמצעות האינטרנט.

חברות אלו לרוב יתחזקו אתר אינטרנט על מנת לפרסם את עצמן ובאתר ניתן לקרוא אודות החברה, לקרוא אודות המערכות השונות וכיצד הן פועלות, כיצד מתבצעת התקנת ספרינקלרים והתקנת מערכות אחרות וכן להבין מהו אישור כיבוי אש. בנוסף ניתן לקרוא המלצות של לקוחות אחרים אודות החברה.

מחיר עבור התקנת ספרינקלרים משתנה בהתאם לגורמים רבים ביניהם גודל המבנה, סוג בית העסק, סוג החברה המציעה את השירות ועוד. ניתן לערוך השוואת מחירים בין החברות השונות אך מעבר למחיר, חשוב לבחור בחברה מקצועית ואיכותית. 

התקנת ספרינקלרים מתבצעת לאחר שאנשי מקצוע ביקרו במבנה והכינו תוכנית עבודה מסודרת. משך העבודה משתנה ויכול לנוע בין יום לבין כמה שבועות, תלוי בגודל המבנה. ספרינקלרים הם מתזים אשר מוצבים בנקודות שונות ברחבי המבנה. מערכת ספרינקלרים עובדת בצורה אוטומטית ובעת שריפה, מנגנון במתזים ישתחרר והמים יותזו החוצה. 

ישנם סוגים שונים של מערכות ספרינקלרים כמו למשל מערכת ספרינקלרים רטובה או יבשה, מערכת ספרינקלרים עם פעולה מקדימה ועוד. סוג המערכת תלוי בסוג המבנה וכן בסוג בית העסק. במקרים מסוימים לחץ המים של הרשות המקומית אינו תואם ללחץ המים שלו זקוקה המערכת ולכן מתקינים משאבות שיתאימו את לחץ המים. 

התקנת ספרינקלרים נעשית במבנים רבים וניתן לראות מתזים על תקרות של מבנים שונים וכן גלאי עשן. חברות המתקינות מערכות לכיבוי אש וגילוי אש צריכות להיות מקצועיות ובעלות ניסיון ולהציע את המערכות האיכותיות ביותר. ניתן לערוך השוואה בין מספר חברות, להבין מה הבדלי המחירים ומה טווח המחירים באופן כללי בשוק וכן להבין מה מציעה כל חברה. חברות מסוימות נותנות שירות באזורים מסוימים בארץ ואחרות בפריסה ארצית, דבר המשפיע על בחירת החברה גם כן. חברות אלו צריכות להכיר את הדרישות השונות של הרשות לכבאות והצלה ואת האפשרויות השונות וכן להתאים את המערכות המתאימות ביותר לסוג בית העסק.

About admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *