Home / עיצוב פנים / מהו עיצוב מסעדות ?

מהו עיצוב מסעדות ?

מסעדה היא מקום בו אנחנו נחשפים סגנונות אוכל שונים, תרבות שונה, נפגשים עם אנשים שאוהבים, יוצאים לבלות וכו'. ישנם קריטריונים רבים לבחירת מסעדה ובהם למשל מיקום המסעדה, מחירי התפריט, סוג האוכל, איכת השירות, מראה המסעדה ועוד. העיצוב של המסעדה הכולל בין היתר את בחירת הריהוט בה, את האווירה בה ואת חווית הסועד הוא חלק חשוב ומשמעותי בהצלחת המסעדה לצד גורמים נוספים כמו איכות האוכל והשירות.

כיום יש יותר מודעות לתחום של עיצוב מסעדות ברחבי העולם ולכן ניתן לראות יותר מסעדות המעוצבות בצורה ייחודית ומרשימה, על פי קונספט מסוים ובצורה מקורית. ניתן לראות היום כתבות רבות בנושא של תחרויות עיצוב מסעדות או בנושא המסעדות היפות ביותר בעולם וכו'. כמו כן ניתן לקרוא אודות מעצבים שונים שעיצבו מסעדות מוכרות ברחבי העולם, להבין מה כולל התהליך וכיצד עושים זאת.

עיצוב מסעדות נעשה על ידי מעצבי פנים שעובדים בתחום והוא כולל בין היתר את תכנון החלל וחלוקתו, בחירת הרהיטים, בחירת הצבעים, האלמנטים, הוילונות והתמונות על הקירות, גופי התאורה ועוד. לרוב העיצוב נקבע על פי קונספט מסוים שקשור בין היתר לתרבות האוכל המוגשת במסעדה. כך למשל ניתן לראות שמסעדה איטלקית, צרפתית או אסייתית יהיו בעלות עיצוב שונה שמציג גם את התרבות במסעדה, את סגנון האוכל ולעיתים גם מספר את סיפורו של בעל המסעדה. 

עיצוב מסעדות הוא בעל חשיבו רבה כיוון שהוא קובע בין היתר את החוויה שיקבל הסועד. צורת הישיבה, נוחות הריהוט, התאורה והאלמנטים השונים יכולים לקבוע את האווירה של המסעדה והאם החוויה שלנו תהיה מהנה או שלא נתחבר אליה.

עיצוב מסעדות כולל בין היתר את בחירת הרהיטים במסעדה. הריהוט העיקרי במסעדה הוא שולחנות וכסאות והוא נבחר בקפידה על פי גורמים רבים. קיימים סוגים רבים של שולחנות וכסאות למסעדה והם נבדלים בגודל, במשקל, בצורה, בחומרי הגלם, באיכות ובצבעים. כיוון שיש מגוון גדול של רהיטים למסעדות כך גם טווח המחירים הוא רחב וניתן למצוא חנויות וספקים רבים המציעים ריהוט למסעדות. מעצבי פנים העוסקים בתחום של עיצוב מסעדות לרוב יכירו ספקים שונים המציעים רהיטים למסעדות וידעו לאן לפנות.

במסעדות בעלות אופי שונה ניתן לראות רהיטים אחרים וכך למשל במסעדות אשר מיועדות בעיקר למשפחות וקבוצות ניתן לראות שולחנות גדולים ורחבים ולצדם ספות ישיבה ארוכות או ספסלי ישיבה ייחודיים. כמו כן, במסעדות שמיועדות בעיקר לזוגות נראה יותר שולחות קטנים לצד כורסאות אישיות. במסעדות הממוקמות על שפת הים, נראה לרוב שולחנות וכסאות נמוכים שמשרים אווירה של רוגע וחופש ואילו במסעדות יוקרה נראה בעיקר שולחנות וכסאות מחומרי גלם יוקרתיים בעלי צבעים ייחודיים ובדים מיוחדים.

עיצוב של מסעדה הוא חלק חשוב מאוד בהצלחה שלה וניתן היום למצוא מעצבי פנים העוסקים בתחום וגובים עלויות שונות עבור השירותים שלהם.

About admin

Check Also

התחום של עיצוב בתי מלון

המודעות לעיצוב פנים של מבנים שונים כמו בתים פרטיים, בתי עסק, משרדים ובתי מלון הולכת וגדלה בשנים האחרונות ברחבי העולם. לעיתים הבחירה שלנו להגיע למסעדה, מלון או בית עסק אחר כרוכה בעיצוב שלו ובמראה שלו ולכן עיצוב נכון יכול להשפיע רבות על הצלחת העסק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *