Home / בנייה / סוגים של מעקה למרפסת

סוגים של מעקה למרפסת

מעקה למרפסת הוא בעל תפקיד בטיחותי חשוב ומטרתו למנוע נפילה. כמו כן למעקה יש תקני בטיחות שונים הקשורים לגובה שלו ולמרווח בין המוטות שלו. ישנם סוגים רבים של מעקות למרפסת והם נבדלים זה מזה בחומרי הגלם מהם הם עשויים ובצורה שלהם, בעיצוב שלהם ובמחיר. בין הסוגים השונים של המעקות יש מעקה מעץ, זכוכית, ברזל ועוד. המחירים של כל מעקה משתנים בהתאם לגודלו, לחומר הגלם שלו ולעיצוב שלו.

אחד המעקות המוכרים הוא מעקה למרפסת מברזל והמחירים שלו לרוב ינועו בין 500 ש"ח לבין 1200 ש"ח למטר אחד. צורת מעקה מברזל למרפסת לרוב תהיה ישרה או עם בטן כאשר צורת המעקה משפיעה על המחיר שלו וכך גם סוגי הפרופיל של המעקה. פרופיל הוא צורת המוטות של המעקה והוא יכול להיות עגול או מרובע וכמו כן מלא במתכת או חלול. אם מעוניינים בצורה מיוחדת לפרופילים המחיר יעלה בהתאם. מעקה ברזל למרפסת אינו חוסם את מעבר האוויר והוא מאפשר מעבר של רוח אל הבית. כמו כן אינו חוסם את שדה הראייה ומאפשר גם לראות את הנוף מבין המוטות שלו.

בנוסף, קיימים סוגים רבים של עיצובים עבור מעקה למרפסת מברזל וכך למשל ניתן להוסיף עיטורים שונים שישדרגו את המראה של המעקה. ככל שהעיצוב של המעקה מורכב יותר המחיר יהיה גבוה יותר, תלוי בסוג העיטור ובמסגר שמייצר את המעקה.

מעקה למרפסת מברזל לרוב יעבור תהליך של גילוון שנעשה על מנת לשמור על הברזל מפני נזקי מזג האוויר ומפני חלודה. קיימים שני סוגים של גילוון ביניהם גילוון קר שלרוב יהיה זול יותר וגילוון חם אשר נדרש כאשר מדובר באזורים בעלי לחות גבוהה והוא מייקר את המחיר. גילוון חם נעשה במספר מקומות בארץ.

מעקה ברזל יכול גם להיות צבוע במגוון צבעים והצביעה נעשית בהתזה או בתנור, דבר שמשפיע גם כן על המחיר. צביעה בתנור היא איכותית יותר ולכן גם יקרה יותר. ניתן לבחור צבעים על פי טעם אישי ועל פי סגנון העיצוב הכולל של הבית.

מעקה למרפסת מיוצר במסגריה, בית מלאכה בו עובד הנפח ושם מייצרים מוצרי מתכת שונים כמו מעקה למדרגות, סורגים, שערים ועוד. קיימות מסגריות רבות בארץ וניתן למצוא אותן באמצעות האינטרנט. לרוב בתי עסק כמו מסגריות יתחזקו אתר אינטרנט ובו ניתן לקרוא אודות השירותים השונים שהן מציעות, להתרשם מתמונות של מוצרים שונים ולהבין מה הצורות, העיצובים והעיטורים האפשריים לכל מוצר. כמו כן ניתן להתרשם מסוגים שונים של מעקה למרפסת וסוגי חומרי הגלם המרכיבים אותו, לקרוא אודות תקני הבטיחות ולערוך השוואת מחירים בין מספר בתי עסק. כמו כן ניתן לקרוא המלצות של לקוחות אחרים ולקבל רעיונות לעיצוב המעקה בעזרת תמונות של עבודות שונות הכוללות צבעים, צורות ועיטורים שונים. 

About admin

Check Also

עבור חלון בלגי מחיר משתנה בהתאם לגורמים רבים

חלון בלגי הוא סוג של חלון בעל מסגרת אשר עשויה מתכת דקה ויוצרת מעין משבצות שבתוכן מותקנת זגוגית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *