Home / ביטוח / עבודתו של סוכן ביטוח פנסיוני

עבודתו של סוכן ביטוח פנסיוני

סוכן ביטוח פנסיוני הוא איש מקצוע בעל רישיון לעסוק בתחום הביטוחים והוא לרוב יתמקצע בתחום הפנסיוני. ביטוח פנסיוני הוא ביטוח חובה על כל עובד שכיר וגם על עצמאיים. כאשר מדברים על עובד שכיר, עם כניסתו לעבודה חדשה, הוא ימלא טפסים לצורך הצטרפות לביטוח פנסיוני מאת החברה המבטחת של המעסיק. העובד והמעסיק שניהם מפרישים אחוז מסויים מהשכר אשר מצטבר בקרן הפנסיה. הכספים שנצברו בפנסיה מטרתם להבטיח המשך הכנסה למבוטח בעת יציאה לגמלאות.

לא כולם יודעים, אך ניתן לבחור לבד את חברת הביטוח הפנסיוני או אפילו לעבוד מול סוכן ביטוח פנסיוני אם נרצה. כלומר אין חובה לעבוד דווקא עם החברה המבטחת של המעסיק.

כיום ישנן חברות ביטוח רבות בארץ המציעות ביטוחים פנסיונים, קרנות השתלמות וביטוחי מנהלים וכל חברה מציעה מסלולים אחרים ומחירים שונים עבור המוצרים שלה. לרוב המעסיק יעבוד עם חברה מבטחת ספציפית ולכן אנחנו נפתח את הפוליסה שלנו אצלה. היכרות עם כל מסלולי הביטוח דורשת ידע והיכרות רבים וכמו כן התעסקות רבה ולכן סוכן ביטוח פנסיוני יכול להועיל לנו בבחירת המסלול הנכון עבורנו.

סוכן ביטוח פנסיוני מטרתו להכיר את המבוטח, להיפגש איתו ועל פי מידע שונה להתאים לו את המסלול המשתלם ביותר עבורו. למשל על פי המשכורת שלו, על פי הגיל ועל פי היכולות הכלכליות שלו. כיוון שהסוכן עובד עם מספר חברות ביטוח באופן קבוע, הוא מכיר היטב את המסלולים שלהן ואת המחירים שלהן ויכול להמליץ ללקוח את המסלול המתאים ביותר מבחינת גורמים שונים.

כמו כן הסוכן מתנהל מול החברה מבטחת ולא הלקוח, כך שהוא חוסך ללקוח זמן רב והתעסקות עם בירוקרטיה רבה. במקרים של תביעות, שינויים ועדכונים בפוליסה, הסוכן יתנהל מול החברה ויטפל בתיק ולכן אנשים רבים בוחרים להיעזר בשירותים שלו. 

כמו סוכן ביטוח פנסיוני יש אנשים שבוחרים לעבוד גם עם סוכני ביטוח בתחומים אחרים כמו למשל בתחום של ביטוחי חיים ובריאות. עבודה מול סוכן מתבצעת מול אדם אחד, מרכזת את כלל הביטוחים של הלקוח אם קיימים וכמו כן אינה דורשת תשלום נוסף. סוכן ביטוח לרוב מקבל את שכרו מהחברות המבטחות ולכן הלקוח לא צריך לשלם עבור השירותים שלו. קיים גם יועץ פנסיוני אשר בשונה מסוכן ביטוח הוא גובה עלות עבור השירותים שלו ישירות מהלקוחות.

ביטוח פנסיוני הוא ביטוח בעל משמעות רבה ולכן חשוב לבחור נכון את סוג הביטוח ואת המסלול. כיום ניתן למצוא סוכן ביטוח פנסיוני או סוכנות לביטוח פנסיוני באינטרנט, שם לרוב הם יתחזקו אתר אינטרנט ובו ניתן לקרוא מידע אודות החשיבות של ביטוח פנסיוני ואודות המסלולים השונים של החברות השונות. כמו כן ניתן לקרוא המלצות אודות הסוכן ולהכיר יותר טוב את התחום הפנסיוני.

About admin

Check Also

כיצד לבחור סוכנות ביטוח במרכז ?

סוכנות ביטוח היא מקום בו עובדים מספר סוכני ביטוח העוסקים בתחומי ביטוח שונים ומטפלים בלקוחות אחרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *