Home / גדרות / סוגים שונים של סורגים לבית

סוגים שונים של סורגים לבית

סורגים לבית הם אמצעי בטיחות שצריכים לעמוד בתקנים שונים ומטרתם לשמור על בני הבית מפני נפילה וכן למנוע פריצות אל תוך הבית מבחוץ. קיימים סוגים רבים של סורגים והם לרוב יותקנו בחלונות או בפתחי הבית כמו למשל פתח בין הבית לחצר, אשר נפוץ בבתים בישראל.

סורגים מיוצרים במסגריה, בית מלאכה בו עובד הנפח. במסגריה מייצרים מוצרי מתכת שונים ביניהם למשל סורגים, שערים, גדרות, מעקות למדרגות ועוד. על ידי חימום המתכת ועבודה עם כלים מתאימים יכול הנפח לעצב אותה לצורות שונות. כאשר עובדים עם מסגריה ניתן לרכוש מוצרים שמעוצבים בהתאמה אישית.

אחד הסוגים של סורגים לבית והוא גם הסוג הנפוץ ביותר הוא סורגים ישרים וקבועים. סורגים אלו הם בעלי רמת מיגון גבוהה והמחיר שלהם זול יחסית ועומד על כ-600 שקלים לחלון סטנדרטי. סורגים מסוג זה אינם מאפשרים מילוט כיוון שהם קבועים.

סוג נוסף של סורגים לבית הוא סורגי בטן קבועים, סורג זה גם הוא בעל רמת מיגון גבוהה אך הוא נחשב לפחות בטיחותי עבור ילדים. סורגי בטן הם ישרים ברובם אך בחלקם התחתון ישנו עיקול כלפי חוץ. מחיר של סורגי בטן נע סביב 700 ש"ח לחלון סטנדרטי.

סוג נוסף של סורגים הוא סורג מתקפל ואותו ניתן לפתוח ולסגור על ידי קיפול. סורגים אלו מתאימים בעיקר לפתחים גדולים כמו הפתח בין הבית לגינה. סורגים אלו מאפשרים מילוט במקרה של שריפה למשל ואינם מתאימים כסורגי בטיחות לילדים.

אחד הסוגים של סורגים לבית שהפך מוכרים יותר לאחרונה הוא סורגים שקופים. סורגים שקופים מעניקים תחושת מרחב ומאפשרים לראות את הנוף. סורגים אלו מיוצרים מחומר שנקרא פוליקרבונט והוא שקוף ועמיד. ישנם תקנים לגבי המרווח בין הסורגים השקופים והמחיר שלהם לרוב יהיה גבוה יותר וינוע סביב 1400 ש"ח לחלון סטנדרטי.

סורגים לבית יכולים לכלול עיטורים ופרזולים רבים וניתן לראות צורות רבות של סורגים הכוללים פרחים, צמות וצורות נוספות. בנוסף, הסורגים יכולים גם להיות צבועים בצבעים שונים בהתאם לעיצוב הבית ולבקשת הלקוח. כדי שהסורגים יהיו עמידים בפני חלודה ותנאי מזג האוויר המשתנים, הם עוברים תהליך של גלוון שהוא חלק בתהליך הייצור שלהם ומטרתו לשמור על המתכת מפני חלודה. 

כמו כן, גם עיצוב הפרופילים של סורגים משפיעים על המחיר שלהם. פרופיל הוא העמודים של הסורג אשר יכולים להיות עגולים או מרובעים וכן חלולים או מלאים. ניתן לעצב את הפרופילים בשלל עיצובים ובהתאם לכך גם יקבע המחיר.

ניתן למצוא מסגריות שונות שנותנות שירות ברחבי הארץ באמצעות האינטרנט. לרוב בתי מלאכה אלו יתחזקו אתר ובו ניתן לקרוא אודות המוצרים והשירותים שלהם. כמו כן ניתן לקרוא אודות סוגים שונים של סורגים לבית ולראות תמונות של עיצובים שונים ומגוונים.

About admin

Check Also

סוגים שונים של שערים חשמליים

בבתים רבים ובמשרדים רבים מתקינים שערים חשמליים לחניה על מנת להבטיח מקום חניה קבוע וחיסכון בזמן חיפוש חניה,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *