Home / מעקה / סוגים שונים של מעקות למדרגות בבית פרטי

סוגים שונים של מעקות למדרגות בבית פרטי

מעקה הוא אמצעי חובה ליד כל גרם מדרגות, בין אם מדובר במדרגות חוץ או מדרגות פנים ומטרתו לשמור על האנשים העולים והיורדים מפני נפילה וכן לשמש כאמצעי תמיכה. למעקה יש תקנות בטיחות שונות הנוגעות לגובהו, למרווחים בין הסורגים שלו ועוד.

מעקות למדרגות חוץ או מעקות למדרגות בבית פרטי ובמבנים יכולים להיות עשויים ממגוון חומרים כמו זכוכית, ברזל או עץ. לרוב מעקות מעץ ידרשו תחזוקה מיוחדת ורבה, מעקות זכוכית יהיו בעלי מחיר גבוה ולכן המעקות המוכרים ביותר שניתן לראות הם מעקות מברזל.

מעקה ברזל למדרגות מיוצר על ידי מסגריה שהיא בית מלאכה בו מייצרים מוצרי מתכת שונים כמו סורגים, מעקות, שערים ודלתות. כמו כן במסגריה מייצרים גם פסלי נוי. על ידי כלים ייעודיים וחימום של המתכות יכול בעל המקצוע לעבד אותן, לכופף אותן ולעצב אותן. כיום ניתן לראות מוצרי מתכת רבים המעוצבים בצורה מרשימה, מרהיבה וייחודית ולכן אדריכלים ומעצבי פנים בשנים האחרונות משלבים ברזל במגוון אלמנטים בבית. 

מעקות למדרגות בבית פרטי העשויים ברזל יכולים להיות מעוצבים בשלל סגנונות ומעבר לפן הבטיחותי והמשמעותי שלהם, הם גם מציעים אלמנט עיצובי לבית. 

מעקה למדרגות פנים יכול להיות ישר או מעוקל, בהתאם לצורת המדרגות. כלומר אם הדרגות מתעקלות בצורה של ספירלה, כך גם יהיה המעקה. בנוסף, סורגי המעקה יכולים להיות מעוצבים בשלל סגנונות, לאורך או לרוחב, לכלול פרזולים שונים ועיטורים שונים כמו למשל פרחים, עלים או לבבות. צבע המעקה גם הוא יכול להשתנות וכיום לראות מעקות למדרגות בבית פרטי הצבועים בצבעים ייחודיים על פי בחירת הלקוח. 

מעקות למדרגות בבית פרטי העשויים ברזל גם יכולים להיות משולבים עם חומרי גלם נוספים כמו למשל עץ או זכוכית. מעקה ברזל עם שילוב עץ יוצר מראה כפרי ואורבני וכיום משתמשים בשילוב הזה באלמנטים רבים. שילוב של זכוכית יוצר מראה יוקרתי ויוצר תחושה של מרחב בבית.

אחד התהליכים שעוברים מעקות מברזל הוא גילוון. מדובר בתהליך שמטרתו לשמור על המעקה מפני נזקי מזג האוויר וחלודה. לרוב מעקות של מדרגות חוץ יהיו חייבים לעבור גילוון אך כאשר מדובר על מעקות למדרגות בבית פרטי או במקומות סגורים, הגילוון הוא אופציונלי

מחירים של מעקות למדרגות בבית פרטי משתנים בהתאם לגורמים רבים ביניהם למשל גודל המעקה, אורכו, מורכבות העיצוב שלו, צביעה וגילוון שלו, מורכבות ההתקנה שלו וחומרי הגלם המרכיבים אותו. לרוב איש מקצוע יגיע לבית הלקוח ועל פי הנתונים השונים הוא יכין הצעת מחיר. 

ניתן למצוא כיום מסגריות שונות ובתי עסק שונים המציעים מעקות למדרגות פנים או חוץ, לקרוא אודות סוגי המעקות השונים, להבין מה המחירים על מנת לערוך השוואה בשוק, וכן להתרשם מתמונות של עיצובי מעקות שונים על מנת לקבל השראה לבחירת המעקה המתאים.

About admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *