Home / בנייה / סוגים שונים של תפאורה לאירועים

סוגים שונים של תפאורה לאירועים

תפאורה היא בעלת חשיבות רבה וניתן לראות אותה בעיקר בהצגות תיאטרון. את התפאורה של ההצגה בונים ויוצרים בהתאם להצגה על פי התוכן שלה, על פי הסגנון שלה, תוך עבודה עם הבמאי והיכרות עם הדמויות. באמצעות תפאורה ניתן לדמות מקום, תקופת זמן, מבנים, נופים ועוד. התפאורה גם מאפשרת לעבור בין מקומות במהלך ההצגה ומאפשרת לקהל לחוות את הסיפור באופן יותר מוחשי. תפאורה כוללת חלקים רבים ביניהם חפצים, אביזרים, תלבושות ועוד. 

תפאורה להצגות היא מוכרת מאוד אך קיימת גם תפאורה לאירועים שלרוב משתמשים בה באירועי קונספט שונים. כך למשל ישנם אירועים עסקיים המופקים על ידי ארגונים והם בנויים על פי נושא מסויים שקשור לחברה או נושא שנבחר באופן אקראי. את מקום האירוע מעצבים על פי הנושא, כאשר הוא כולל ציוד ותפאורה שונים שמדמים את המקום, את התקופה או את הסיפור. כמו כן, לרוב העובדים יתבקשו להגיע בתלבושות תואמות. לעיתים, יחד עם התפאורה ניתן להזמין גם שחקנים לבושים בדמויות קשורות לנושא, ומסתובבים בין משתתפים האירוע ליצירת אווירה מוחשית יותר.

תפאורה לאירועים מסוג זה יכולה להיות למשל תפאורה של המערב הפרוע, ולכלול ערימות קש, דמויות של סוסים, כרכרות ועוד. שחקן במקרה הזה יכול להיות לבוש כמו שריף או איכר. תפאורה נוספת יכולה להיות בנושא ימי הביניים ולכלול מיצגים של ארמונות, סוסים, אבירים ועוד. 

תפאורה לאירועים יכולה לשמש גם באירועים פרטיים הכוללים קונספט כמו למשל חתונות פורים, הכוללות מסיבת תחפושות. במקרים אלו החתונה תהיה מעוצבת על פי קונספט שנבחר, והמוזמנים יתבקשו להגיע בלבוש קשור. אירועי קונספט הפכו יותר נפוצים לאחרונה ולכן תפאורה מקבלת משמעות חדשה מחוץ לאולם התיאטרון ומופיעה גם באירועים שונים.

כיום ניתן למצוא תפאורה לאירועים להשכרה דרך חברות שונות העוסקות בתחום. לרוב חברות אלו יאחסנו סטים שונים של תפאורות מראש, כך שניתן לבחור אותן על פי קטלוג מסויים. ישנן חברות שגם יציעו עיצוב של תפאורה אם אינה קיימת אצלן במלאי. חברות המציעות תפאורות לרוב גם יציעו ציוד נוסף לאירועים הכולל למשל במות, מחסומים לאירועים, מיתוג לאירועים ועוד. 

ניתן למצוא חברות שונות המציעות תפאורה לאירועים באמצעות האינטרנט, לרוב חברות אלו יתחזקו אתר ובו ניתן לקרוא אודות השירותים השונים שהן מציעות, להתרשם מקטלוג של תפאורות שונות ולקרוא אודות מה התפאורה כוללת. כמו כן, ניתן לקבל הצעת מחיר מהחברות אודות תפאורה מוכנה או לבקש הצעה לעיצוב תפאורה מחדש. מחירים של תפאורות משתנה בהתאם לגורמים רבים כמו למשל גודל התפאורה, כלומר כמות האביזרים שהיא כוללת, סוג התפאורה, איכות, מספר הימים לשימוש בה ועוד. כמו כן, כל חברה מציעה מחירים שונים וניתן לערוך השוואה בין מספר חברות על מנת להבין את טווח המחירים בשוק.

About admin

Check Also

סוגים שונים של מעקה למדרגות פנים וחוץ

מעקה למדרגות הוא מרכיב בטיחותי והכרחי בעל תקנים שונים ולכן ניתן לראות אותו ליד כל גרם מדרגות, חיצוני או פנימי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *