Home / בנייה / סוגים שונים של מעקה למדרגות פנים וחוץ

סוגים שונים של מעקה למדרגות פנים וחוץ

מעקה למדרגות הוא מרכיב בטיחותי והכרחי בעל תקנים שונים ולכן ניתן לראות אותו ליד כל גרם מדרגות, חיצוני או פנימי. המעקה מטרתו לאפשר כאמצעי עזר לאנשים שעולים ויורדים במדרגות וכן לשמש הגנה מפני נפילות. כיום, מעבר לפן הבטיחותי של המעקה גם יש דגש רב על הנראות שלו ועל העיצוב שלו ולכן ניתן לראות סוגים וסגנונות רבים ומגוונים של מעקות למדרגות פנים ומדרגות חוץ.

ישנם מספר הבדלים בין מעקה למדרגות פנימיות וחיצוניות וביניהם למשל חומר הגלם המרכיבים את המעקה. לרוב במדרגות חוץ המעקה יהיה עשוי מברזל מגולוון, שזהו ברזל שעבר תהליך מיוחד על מנת שיהיה עמיד מפני חלודה ומפני נזקי מזג האוויר. כאשר המעקה נמצא בסביבה חיצונית וחשוף לנזקי מזג אוויר שונים, חשוב שהוא יהיה עשוי מברזל מגולוון על מנת להישאר עמיד לאורך שנים. מעקה למדרגות פנים יכול להיות עשוי מחומרי גלם שונים וכן משילוב בין חומרי גלם כמו זכוכית, עץ וברזל. הבדל נוסף בין שני סוגי המעקות הוא הנראות. מעקה של מדרגות פנים לרוב יהיה בעל עיצוב מיוחד יותר מאשר של מדרגות חוץ והוא יכלול עיטורים, צורות מיוחדות ושילוב של חומרי גלם המייקרים אותו.

ישנם תקנים רבים למעקה ביניהם גובהו, מרווח בין חלקיו ועוד. חשוב לבדוק שהמעקה עומד בתקני הבטיחות השונים כאשר מזמינים אותו ממסגריות ואנשי מקצוע שונים. תהליך התקנה של מעקה כולל מספר שלבים ביניהם התיאום עם הלקוח והייצור שלו. לרוב איש המקצוע יגיע לבית הלקוח על מנת לקחת את מידות המעקה ולהחליט יחד על העיצוב שלו. בהתאם לסגנון העיצובי, לצורה, לסוג ולצבע של המעקה, איש המקצוע יעביר הצעת מחיר מסודרת. לאחר מכן מגיעים שלבי ייצור המעקה, צביעתו וכן התקנתו בית הלקוח.

ישנם סוגים רבים של מעקה למדרגות פנים ביניהם למשל מעקה מברזל. מעקה מברזל הוא אחד הסוגים הנפוצים ביותר של מעקות למדרגות והוא בעל יתרונות רבים ביניהם למשל מחירו של הברזל, נוחיות לתחזוקה, מראה המעקה והיכולת להוסיף למעקה עיטורים שונים וצורות מיוחדות.

סוג נוסף של מעקה למדרגות פנים הוא מעקה מעץ. מעקה זה הוא בעל מראה כפרי והוא דורש יותר תחזוקה ממעקה ברזל. כמו כן ניתן  לשלב בין ברזל לעץ וכך להוריד את כמות התחזוקה הנדרשת. סוגים שונים של מעקות למדרגות כרוכים במחירים אחרים בהתאם לחומרי הגלם, לגודל, לצורה, לעיצוב ולצבע. 
מעקה למדרגות מיוצר במסגריות, בתי מלאכה בהם מייצרים מוצרי מתכת שונים וכמו כן ניתן למצוא מסגריות שונות המציעות מעקות באמצעות האינטרנט. באתר ניתן לקרוא אודות המוצרים השונים שמציעה המסגריה וכן להתרשם מתמונות של סוגי מעקות שונים העשויים חומרי גלם שונים ובעלי צורה ועיצובים מגוונים. ניתן לערוך השוואה בין מחירי המעקות המוצעים על ידי חברות שונות.

About admin

Check Also

עבור פיגומים למכירה מחיר משתנה בין חברה לחברה

פיגום הוא מבנה ארעי המשמש באתרי בנייה ושיפוץ ומטרתו לאפשר לעבוד בגובה. כמו כן הפיגום משמש לשינוע אנשים וציוד באתרי הבנייה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *