Home / רהיטים / איך להתאים מיטות לילדים לפי הגילאים שלהם?

איך להתאים מיטות לילדים לפי הגילאים שלהם?

מהרגע שהתינוק נולד ועד שהוא מתבגר הוא עובר במספר מיטות שונות אשר משתנות בהתאם לגילו, חשוב שתינוק ישן במיטה המתאימה לו על מנת שירגיש נוח ובטוח. סוגי המיטות השונים:

עריסה:

עריסה היא מיטה קטנה המיועדת לתינוק מגיל לידה, העריסה נמצאת על גלגלים על מנת לאפשר להורים להעביר אותה מחדר לחדר ולהשאירה קרוב למקום בו הם ישנים. בנוסף, תחתית העריסה לרוב מוגבהת כדי שההורה לא יצטרך להתכופף יותר מדי כאשר הוא מכניס או מוציא את התינוק ממנה. עריסה תשמש למספר חודשים ואחריה יעבור התינוק לישון בלול או מיטת מעבר.

לול או מיטת מעבר:

הלול גדול יותר מעריסה ומיועד לילדים עד גיל שנתיים, הוא קומפקטי ונוח להזיזו ממקום למקום, קיימים לולי קמפינג ניידים נוסף. ניתן לוותר על לול ולקנות מיטת תינוק- מיטת תינוק היא מיטה שמתאימה גם עד גיל שנתיים והיא אינה ניידת כמו לול או עריסה.

מיטת מעבר:

מיטת מעבר היא המיטה שבין גיל שנתיים ועד שש. ניתן לוותר עליה ולעבור ישר למיטת ילדים אבל היתרון שלה הוא שהיא קטנה יותר, והיא נותנת לילד עצמאות בכך שהיא מאפשרת לו להיכנס ולצאת מהמיטה בצורה נוחה.

מיטת ילדים/ נוער:

השלב הבא שישמש את הילדים עד גיל 12 לפחות הוא מיטת ילדים. מיטות לילדים הן גדולות וקיימים סוגים רבים ומגוונים שלהן. קיימות מיטות לילדים הכוללות מגירות לאחסון, מיטות מעוצבות בדגמים מיוחדים, מיטות נפתחות וכדו'. חשוב לוודא שמיטת הילדים תכלול מעקה בטיחות.

כיצד לבחור מיטות לילדים ?

קיימים סוגים שונים של מיטות לילדים ולכן חשוב להכיר את הסוגים ולהחליט מה הכי מתאים לנו. דוגמה לסוג של מיטות לילדים היא מיטת חבר- מיטה הכוללת מתחתיה מיטה נפתחת. המיטה הנפתחת משמשת לשינה של ילד נוסף, חבר או הורה שרוצה לישון ליד הילד שלו כאשר הוא חולה. דוגמה נוספת היא מיטת קומותיים- מיטת קומותיים גם היא סוג של מיטת ילדים, חשוב לוודא לפני שרוכשים מיטת קומותיים שהיא קיבלה אישור של מכון התקנים.

בנוסף, מיטות ילדים עשויות חומרים שונים וחשוב לדעת לפני שבוחרים מיטה ממה היא עשויה. בארץ רוב מיטות הילדים עשויות עץ אורן. הסיבות לשימוש בעץ אורן הן שהוא קל לעיבוד, מספיק חזק על מנת לבנות מיטות ומחירו זול יחסית.

גם למזרן חשיבות גדולה ולכן חשוב לדעת מה סוג המזרן לפני שקונים אותו. מזרנים של מיטות לילדים בישראל לרוב עשויים מספוג ולא מקפיצים כיוון שמזרן קפיצים צריך להיות בגובה מינימלי שנחשב גבוה מדי לילדים. מזרני ספוגים יכולים להשתנות מאחד לשני ברמת צפיפותם.

לסיכום, כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע בחנויות המיטות על מנת לבחור את המיטה המתאימה.

About admin

Check Also

למה בתחום של עיצוב פנים מסעדות הופכות לנפוצות יותר?

בתחום של עיצוב פנים מסעדות גם הן באות בחשבון ולא רק בתים פרטיים ומשרדים. לאחרונה יותר ויותר בעלי מסעדות נעזרים בשירותים של מעצבי פנים כדי להפוך את המסעדה שלהם ללא פחות ממושלמת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *