Home / גדרות / עבור גדר תיל מחיר משתנה והוא נקבע לפי קריטריונים שונים

עבור גדר תיל מחיר משתנה והוא נקבע לפי קריטריונים שונים

גדר תיל היא גדר אשר מורכבת משני חוטי מתכת או יותר אשר מלופפים אחד סביב השני. הליפוף יוצר קצוות חדים אשר מרחיקים בעלי חיים או פולשים שונים כיוון שאינו נעים למגע. את חוטי התיל מותחים מעמוד לעמוד אשר כל אחד מהן תקוע האדמה והם ממוקמים במרחקים זה מזה. שימושיה העיקריים של גדר תיל הם לצורך תיחום שטח חקלאי או תיחום לחיות משק. גדר תיל נועדה בעיקר למנוע מעבר של בעלי חיים גדולים אך אינה משמשת תחליף לגדר בטיחות מפני פורצים. בני אדם יכולים למתוח את חוטי התיל או לחתוך אותם באמצעות קאטר ולכן גדר זו אינה נחשבת לבטיחותית מספיק. בנוסף, גדר תיל לרוב תהיה בעלת רווחים גדולים ולכן אינה תמנע מעבר של בעלי חיים קטנים כגון זוחלים או מכרסמים. גדרות תיל אינן אסטיות למראה ולכן אינן מתאימות לבתים פרטיים או לגינות והשימוש בהם נעשה בעיקר על מנת להגדיר טריטוריות חקלאיות או למנוע בריחה של חיות משק מאזור מסוים.

עבור גדר תיל מחיר זול יחסית משום שהיא עשויה מחומרים זולים הכוללים את חוט התיל עצמו ואת עמודי המתכת או העץ לצורך מתיחת החוט. מדובר בחוט ברזל זול. בנוסף, עבור גדר תיל מחיר זול מכיוון אינה מצריכה עבודת בנייה מסובכת כמו בגדרות אחרות, ואינה מצריכה שינוי יקר כיוון שמדובר בשינוע של גליל תיל ועמודים שאינם תופסים נפח רב.

כאשר קונים גדר תיל מחיר מוגדר על פי מטר או לפי משקל לגליל, לדוגמה גליל של חוט תיל דוקרני- 16 ק"ג בגליל ובערך 200 מטר יעלה כ- 150 ש"ח. עבור גדר תיל מחיר משתנה גם לפי החומר ממנו עשוי החוט, לדוגמה קיימים חוטי תיל העשויים מנירוסטה ומחירם יקר יותר.

באופן כללי עבור גדר תיל מחיר זול מגדרות אחרות. הפטנט הומצא במערב הפרוע בטקסס של המאה ה-19 בעקבות חוסר סדר והפרדה של שטחים. הכאוס שנוצר בעקבות כך הביא להמצאת גדרות עשויות מחוטי תיל שהיה נחשב לחומר זול וקל להקמה. השימוש בגדרות תיל הורחב, השתמשו בו לצורך תיחום שטחים פרטיים, חוות ומשקים. על ידי הקמת גדרות תיל הצליחו החקלאים לתת שטח מרעה נרחב עבור הבקר ובכך לפתח את עסקי המשק. בכך נגמרה תקופת המערב הפרוע והמשיכו גדרות התיל לשמש לתיחום וגידור.

לסיכום, עבור גדר תיל מחיר שונה מגדרות אחרות כיוון שהיא פשוטה יחסית להתקנה וכיוון שאינה עונה על צרכי בטיחות של גדרות אחרות. עם זאת כן מדובר בגדר יעילה לחוות, משקים או אזורים חקלאיים וניתן לרכוש אותה בכמויות גדולות בגלל המחיר הנוח שלה. ניתן לראות כיום גם גדרות תיל בבסיסים צבאיים או מתקנים ביטחוניים.

About admin

Check Also

סוגים שונים של סורגים לבית

סורגים לבית הם אמצעי בטיחות שצריכים לעמוד בתקנים שונים ומטרתם לשמור על בני הבית מפני נפילה וכן למנוע פריצות אל תוך הבית מבחוץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *