Home / קשיי שפה / כיצד למצוא קלינאית תקשורת מומלצת לילדים

כיצד למצוא קלינאית תקשורת מומלצת לילדים

קלינאית תקשורת מתעסקת בתחום של אבחון וריפוי קשיים בתקשורת אצל ילדים ומבוגרים. קשיים בתקשורת יכולים להתבטא בהפרעות שפה בגילאים צעירים, ליקוי בדיבור, בעיות שמיעה, גמגום ובעיות נוספות. קלינאית התקשורת תאבחן את הבעיה אצל הילד או המבוגר ותבנה תוכנית טיפול ותרגילים ביתיים אשר יעזרו לו להתגבר ולהתמודד עם הקושי.

קיימות קלינאיות תקשורת שעובדות דרך קופות חולים ומרכזים ציבוריים ואחרות מקבלות מטופלים במרפאה פרטית או בבית המטופל. קיימים תואר ראשון, שני ושלישי בתחום, בנוסף ניתן גם לשלב לימודים מתחומים מקבילים ודומים ובכך להרחיב את יכולות הטיפול. כאשר מחליטים לקחת את הילד לקלינאית תקשורת באופן עצמאי או על ידי הפנייה מרופא משפחה חשוב לבחור קלינאית תקשורת מנוסה בעבודה עם ילדים. ניתן למצוא קלינאית תקשורת מומלצת לילדים דרך האינטרנט, רשתות חברתיות או לחילופין לשמוע המלצות ממכרים קרובים. ניתן למצוא קלינאית תקשורת מומלצת לילדים המטפלת באופן פרטי או לחילופין בקופות החולים השונות.

קלינאית תקשורת מומלצת לילדים היא כזאת שמחזיקה בגישה טיפולית המשלבת שיטות קלאסיות וחדשניות יחד. מטפלת אשר יוצרת קשר של אמון עם הילד ונותנת לו תחושת ביטחון והקשבה. קלינאיות תקשורת צריכות להיות סבלניות מאוד ובעלות יכולת תקשורת בין אישית גבוהה. קלינאית תקשורת לרוב תציע שיתוף פעולה עם ההורים על מנת שיוכלו להעביר לילד את תוכנית הטיפול בצורה יומיומית ועקבית.

אם הורים מחפשים קלינאית תקשורת מומלצת לילדים שלהם, הם יכולים להתרשם מתחומי הלימוד אשר היא רכשה ומאמרים שהיא כותבת בדף העסקי שלה באינטרנט. לדוגמה ניתן למצוא מידע רב באתר של קלינאית תקשורת אשר כתבה הסברים ומאמרים שפונים להורים. לכן כאשר רוצים למצוא קלינאית תקשורת מומלצת לילדים חשוב להתרשם מהאתר שלה. עם זאת, לא כל קלינאית תקשורת עובדת באופן פרטי ומחזיקה אתר משלה ולכן חשוב לקבוע פגישה ראשונית או לשוחח טלפונית כדי לוודא שאכן קיימת תקשורת טובה עם המטפלת.

ניתן למצוא קלינאית תקשורת מומלצת לילדים כמעט בכל אזור בארץ כיוון שמדובר בתחום מבוקש שלאחרונה התפתח והפך למודע יותר. היום ניתן לברר האם אפשר לבצע טיפולים גם דרך הזום בגלל תקופת הסגר בעקבות הקורונה, ובכך לא לבחור קלינאית תקשורת דווקא על פי אזור מגורים.

לסיכום, תקשורת מילולית היא הדרך הבסיסית ליצור קשרים עם בני אדם ולכן חשוב מאוד לשים לב אם ילד או מבוגר סובל מלקות מסוימת בדרכי התקשורת שלו וצריך תמיכה מקצועית. קיימים קלינאי תקשורת למבוגרים וילדים כאחד וניתן לפנות אליהם לטיפול. לעיתים כאשר לילד יש הפרעות בדיבור אין זה אומר שיש לו בעיה שמצריכה קלינאי תקשורת כיוון שלרוב זה עובר מעצמו ומשתפר עם התפתחות הילד בחלוף השנים. חשוב מאוד לזכור שאם כן בוחרים בטיפול כדאי להקפיד על מפגשים ולבצע תרגילים גם בבית.

About admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *