Home / אינסטלציה / אינסטלטור מומחה בתחום של איתור נזילות

אינסטלטור מומחה בתחום של איתור נזילות

אינסטלטור או בעברית שרברב הוא איש מקצוע שתפקידו לאתר ולתקן תקלות הקשורות לצנרת וביובים. ישנם אינסטלטורים שמתמחים בתחומים שונים כמו נזילות, פתיחת סתימות, שחרור סתימות ביובים עירוניים וכדו'. אינסטלטורים מסוימים עובדים כחלק מחברה גדולה וישנן כאלו אשר עובדים באופן עצמאי.

נזילה, היא אחת הבעיות העיקריות בבתי מגורים. אנשים רבים סובלים מנזילות בבתיהם ולעיתים זהו דבר אשר פוגע גם בשכניהם. הנזילה תתחיל לרוב בסדר גודל קטן אך במהרה תגדל עד כדי כך שלעיתים תגרום לנזקים רבים.

נזילה יכולה להיגרם מכמה אפשרויות, ולכן איתור נזילות נעשה בדרכים שונות. החלקים אשר מרכיבים את הצנרת הם חלקי מתכת בעיקר כשמדובר בצנרת ישנה שהוקמה בשנים קודמות. צנרת כזו צוברת חלודה ובעקבות עובש שלוקח מספר שנים היא נסדקת ונשחקת ומכאן נגרמת נזילה. אפשרות נוספת אשר גורמת לנזילה היא שחיקה ויובש של הגומיות אשר מטרתן לחסום נזילת מים בין חלקי הסיפון והצנרת השונים. 

ניתן לאתר נזילות על פי כמה דברים כמו למשל רטיבות בקירות, הופעת עובש או כתמי מים. בנוסף, ניתן לאתר נזילות אם השכנים מתלוננים על רטיבות דווקא בקירות בתיהם למרות שהצנרות שלהם תקינות.

אינסטלטור מומחה בתחום של איתור נזילות יכול לאתר אותן על פי סימנים רבים. בעבר, היה צורך לפרק קירות או בלטות על מנת להגיע לנקודה בה יש בעיה או ליקוי, היום ניתן להיעזר במצלמה טרמית שנועדה לאתר נזילות באמצעות טכנולוגיה מתקדמת.

המצלמה הטרמית עובדת על פי טמפ' ועל פיה ניתן להבחין במקומות בהן יש נזילה מתחת לבלטות או בין הקירות. איתור נזילות במצלמה טרמית נעשה על ידי אינסטלטור מקצועי ובאמצעותה ניתן לדעת בדיוק איפה המקור לבעיה ולתקן אותה.

לעיתים רחוקות לא ניתן להשתמש בדרכים השונות לצורך איתור נזילות ועל כן יש צורך לשבור קירות או בלטות. מחירים עבור איתור נזילות משתנים ונעים בין כמה מאות שקלים לאלפי שקלים. המחיר תלוי במספר גורמים ביניהם המכשור הנדרש לצורך איתור הנזילה, סוג העבודה הנדרשת ועוד.

איתור נזילות מהביוב גם הוא מורכב. נזילות ביוב הן נזילות בצנרת אשר מוליכה אל הביוב. נזילות כאלו יכולות להיות בצנרת של בית פרטי או של בניין והוא יכול לגרום לנזק רב. חשוב לאתר את הנזילה ולטפל בה בצורה יסודית לפני שתחמיר.

ניתן למצוא אינסטלטורים רבים מומחים בתחומים שונים באמצעות האינטרנט. חלק מהם מחזיקים אתר אינטרנט ובו הם מעלים תוכן רלוונטי, דוגמאות לתיקונים מסוימים שהם ביצעו וגם מחירון.

חשוב לבחור אינסטלטור מנוסה ובעל ותק שיוכל לטפל בבעיה בצורה מקצועית כמה שניתן. ניתן לערוך סקר שוק לפני שמזמינים אינסטלטור על מנת להבין את סדר גודל המחירים ולא לשלם סכום גבוה מדי.

About admin

Check Also

עבודתו של אינסטלטור מומחה

אינסטלטור או שרברב בעברית הוא בעל מקצוע העוסק בתחום הצינורות, המים והביוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *