Home / אינסטלציה / תהליך של תיקון דודי שמש והחלפתם

תהליך של תיקון דודי שמש והחלפתם

דוד שמש מטרתו לחמם את המים בבית והוא עושה זאת על ידי אנרגיה סולרית של השמש. במהלך שעות היום, הוא מתחמם בזכות השמש אך ניתן גם לחמם אותו באמצעות חשמל כשאין שמש. לדוד שמש יש חשיבות רבה כיוון שהוא חוסך בעלויות חשמל ובימי הקיץ בישראל, אין צרוך כמעט להדליק אותו. 

לעיתים דוד השמש מתקלקל כתוצאה מבלאי, התיישנות או שימוש לא נכון. כך למשל כאשר מדליקים את הדוד במשך שעות רבות ברצף, כאשר הטמפרטורה שלו גבוהה מדי הוא יכול להתקלקל. במקרה כזה נדרש תיקון של דודי שמש או החלפתו. 

תיקון דודי שמש נעשה על ידי טכנאי דוד שמש או אינסטלטור. תפקידם של אנשי המקצוע היא להחזיר את הדוד למצב תקני. לעיתים התיקון נעשה על ידי החלפה של חלק או על ידי החלפה של כל הדוד.

בעיות הדורשות תיקון דודי שמש הן למשל פיצוץ בצינורות. אם הצינור ישן או בלוי, ייתכן שהוא יתפוצץ וידלגו ממנו מים. בעיה נוספת היא שהדוד לא מחמם כלל, לרוב בגלל שחיקה של גוף החימום או הצטברות של אבנית. 

כיום ניתן למצוא מידע רב אודות תחזוקה של דודי שמש ולמצוא טיפים לשמירה עליהם. כמו כן, ניתן למצור היים דודים בגדלים שונים, בסוגים שונים ובמחירים שונים. כמו כן ניתן למצוא גם מידע רב אודות התחום של תיקון דודי שמש וכיצד הוא מתבצע. 

עלות של תיקון דודי שמש משתנה בהא ם לגורמים רבים כמו אנשי המקצוע המציעים את השירות, סוג הבעיה, סוג הדוד ועוד. 

טכנאים ואנשי מקצוע שמציעים תיקון דודי שמש לרוב יעבדו באופן עצמאי ולכן יתחזקו אתר אינטרנט בו ניתן למצוא מידע אודות השירותים שלהם. באתר ניתן גם לקרוא המלצות ולהתעניין במחירים של השירותים השונים. ישנם טכנאים שמציעים שירותים בפריסה ארצית ואחרים מציעים שירותים באזורים ספציפיים בארץ. כמו כן, ניתן למצוא טכנאים אשר מציעים שירותים 24 שעות מתוך ידיעה כי דוד שמש הוא בעל חשיבות רבה.

כיוון שיש היום אנשי מקצוע רבים העוסקים בתחום של תיקון דודי שמש חשוב לבחור באנשי מצקוע אמינים ומקצועיים. דוד שמש כולל בתוכו חשמל וגופי חימום ולכן צריך הכשרה על מנת לעבוד איתו. מבחינת מחירים, לשוב לבדוק מה העלויות של תיקון דודי שמש בעקבות בעיות שונות לפני שמזמינים איש מקצוע.

גם אינסטלטורים מציעים לרוב תיקון של דוד שמש לצד שירותים נוספים כמו שחרור סתימות, תיקון נזילות והחלפה של צנרת. חשוב לבחור באנשי מקצוע אמינים שגובים מחירים הגיוניים וכמו כן, לא מציעים החלפה של דוד שמש אם אין צורך ממשי בכך. כמו כן, שמירה על מצבו של הדוד, גם כשאינו מקולקל היא חשובה ויכולה לשמור עליו תקין למשך שנים.

About admin

Check Also

אינסטלטור מומחה בתחום של איתור נזילות

אינסטלטור או בעברית שרברב הוא איש מקצוע שתפקידו לאתר ולתקן תקלות הקשורות לצנרת וביובים. ישנם אינסטלטורים שמתמחים בתחומים שונים כמו נזילות, פתיחת סתימות, שחרור סתימות ביובים עירוניים וכדו'. אינסטלטורים מסוימים עובדים כחלק מחברה גדולה וישנן כאלו אשר עובדים באופן עצמאי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *