Home / רפואה אלטרנטיבית / מיינדפולנס לילדים

מיינדפולנס לילדים

מיינדפולנס או בעברית מודעות קשובה הוא תהליך המתבצע במוח והוא נועד לשם העברת הקשב שלנו להווה. כלומר, רובנו מבצעים משימות אוטומטיות ביום יום כאשר המחשבה והקשה שלנו לא נמצאים באמת במשימה אלא נמצאים במקום אחר. במהלך היום אנחנו דואגים לנושאים רבים, חווים חרדות, המחשבה שלנו נמצאת בעתיד או בעבר ואנחנו לא תמיד נמצאים באמת כאן ועכשיו. לעיתים, אם היינו באמת מרוכזים במאה אחוזים במשימה של ההווה, ייתכן שהיא הייתה מתבצעת בצורה איכותית יותר. כך יכולנו לבצע משימות מאתגרות בעבודה בצורה אולטימטיבית ולהגיע להישגים גבוהים, לעבור מבחנים בצורה טובה יותר ולחוות את חוויות ההווה הקשורות בחברה או בסביבה הקרובה בצורה טובה יותר.

מטרת האימונים והכלים השונים של מיינדפולנס היא ללמד אותנו כיצד לתרגל הפניית קשב לכאן ועכשיו, לבצע פעולות ביתר ריכוז ולקבל החלטות בצורה רגועה ומחושבת יותר. זה נעשה על ידי תרגול של מדיטציות, תרגילי נשימה ואימוץ חשיבה שונה מזו שהתרגלנו אליה. מיינדפולנס לילדים גם הוא הפך מוכר בשנים האחרונות בעיקר באמריקה ובאירופה ועכשיו גם בישראל. ניתן לשלב את התרגולים של מיינדפולנס בבתי ספר על מנת לשפר את יכולות הריכוז והקשב של התלמידים ולתת להם כלים להתמודדות רגשית טובה יותר באופן כללי. כאשר מתרגלים מיינדפולנס לילדים או מיינדפולנס למבוגרים בצורה עקבית ונכונה, הופכים באופן כללי רגועים ונינוחים יותר ובכך מעלים את הביטחון העצמי, מפתחים קשרים טובים יותר עם הסביבה וגם מבצעים משימות בצורה קשובה. ישנם אפילו קורסים המיועדים לתרגול מיינדפולנס עבור הורים וילדים יחד.

מיינדפולנס לילדים כולל למשל תרגילי נשימה הנעשים בעזרת ספירת הנשימות בדרכים יצירתיות הכוללות גם שילוב משחקים. בנוסף, מיינדפולנס לילדים מאפשר לתרגל את הבאת הקשב אל מקום מסויים שהוא פעולת הכאן ועכשיו ובכך מלמד אותם להיות קשובים יותר.

קיימים היום קורסים להדרכת מיינדפולנס לילדים על מנת להכשיר אנשי חינוך להיות מדריכי מיינדפולנס ולשלב את התחום בתוך עולם החינוך. אנשים מסוימים בוחרים ללמוד הדרכת מיינדפולנס מתוך מקום אישי כיוון שמיינדפולנס עזר להם בעבר ושיפר את איכות חייהם, אחרים העוסקים בחינוך למשל בוחרים לקחת קורס מדריכי מיינדפולנס לילדים כדי לשלב אותו בעולמם ולהוסיף כלי להכנת הילדים לעתיד טוב יותר.

מיינדפולנס הוא תהליך שיכול להועיל לאנשים רבים ולכן גם בחברות גדולות מעניקים לפעמים לעובדים קורס מיינדפולנס על מנת שיוכלו להשתפר גם בעבודה וגם בחייהם האישיים. מיינדפולנס יכול להיות קורס מתאים ומעניין לצורך העשרה של עובדי חברה. מחירים עבור קורסים של מיינדפולנס משתנים בהתאם לפרמטרים רבים וניתן לקבל הצעות מחיר ממדריכים שונים על מנת לערוך השוואה. חשוב מאוד ללמוד כיצד להירגע וכיצד לנהל נכון את המחשבות והקשב שלנו על מנת להתפתח ולהיות מאושרים יותר.

About admin

Check Also

מהו טיפול ב nlp ?

כיום ישנם טיפולים רבים המיועדים לבעיות רגשיות ביניהם למשל מיינדפולנס, NLP, טיפולים באמצעות שיחות, תנועה, דרמה, טיפולים אנרגטיים, פסיכותרפיה רוחנית ושיטות שונות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *