Home / רפואה אלטרנטיבית / מהו טיפול רגשית וכיצד יכולה לסייע מטפלת רגשית ?

מהו טיפול רגשית וכיצד יכולה לסייע מטפלת רגשית ?

טיפול רגשי, או בשמו הלועזי פסיכותרפיה, הוא טיפו אשר נועד לעזור לאנשים אשר סובלים ממצוקות וקשיים יומיומיים הנובעים מפגיעות נפשיות. ניתן לראות אנשים אשר סובלים מתחושות של דיכאון או עצב, פחדים, חרדות, דימוי עצמי נמוך ועוד. 

מטרת הטיפולים היא לעזור למטופל בקשיים אלו ולעזור לו להתמודד איתם. בעזרת מטפלת רגשית ניתן להגיע אל האזורים האלו בנפש אשר צריכים את הטיפול בעזרתה של המטפלת ניתן להגיע אל המטרה בצורה מיטבית. 

הטיפולים מתבצעים לרוב בקליניקה של מטפלת רגשית והיא יכולה לבצע מספר רב של טיפולים על פי שיטות שונות. 

מטפלת רגשית יכולה לבצע מספר רב של טיפולים בעזרת שיטות שונות ומגוונות בהתאם לתחום הכשרתה. חלק מן השיטות הידועות כיום בתחום זה הן: טיפול פסיכותרפיה גופנית, טיפולים בעזרת דיקור סיני, טיפולים בעזרת מיינדפולנס, רפלקסולוגיה, הילינג, NLP ועוד. 

מטפלת רגשית שונה מפסיכולוגית במספר תחומים. ראשית, פסיכולוגית היא בעלת תואר שני לפחות בפסיכולוגיה אשר עברה מבחני הכשרה אשר הקנו לה תעודת פסיכולוגית. מנגד, המטפלת הרגשית היא מטפלת אשר מתעסקת בלבד בתחום הרגשי והנפשי מתוך היכרות עם שיטות שונות בתחום הטיפול הנפשי והרגשי.

לא כל מטפלת רגשית היא בעלת סמכויות ולכן כדאי לשאול את המטפלת לפני תחילת הטיפול מהן שיטות הטיפול שבהן היא מטפלת. הדבר החשוב ביותר בבחירת המטפלת הנכונה עבור המטופל היא מטפלת אשר ייווצר קשר של אמון וביטחון בין מטופל למטפלת. 

האמון הוא המרכיב החיוני ביותר בהצלחת הטיפול כיוון שהמטפל חייב לסמוך על המטפל ועל השיטות שהמטפל דוגל בהן כדי ליצור התקדמות בטיפול ולבסוף להגיע גם ליעדים אותם הציב המטפל בטיפול הראשון.

כל מטפלת רגשית דוגלת בשיטות שונות כדי להגיע לתקשורת מיטבית עם המטופל וניתן להסיק שלא כל מטופל מתחבר לכל השיטות, לכן כדאי ואף מומלץ להחליף את המטפלת אם קיים איזשהו חסם תקשורתי בין המטפלת למטופל.

מטרתה של מטפלת רגשית היא רק לסייע בדרך למטופל כדי להשיג את מטרותיו הרגשיות. חלק מהמטופלים יכולים לעתים לחשוב בתחילת הטיפולים כי המטפלת הרגשית תבצע את עבודתה בעזרת שאלות שונות וכך תוכל להגיע בקלות אל בעיותיו העמוקות של המטופל.

בפועל, המצב אינו כך ויש צורך רב שהמטופל יהיה פעיל לכל אורך הטיפול. בנוסף, חשוב לשתף בכל האמת את המטפלת בעזרת הטיפול שכן רק כך היא תוכל לעזור למטופל בצורה מיטבית. בנוסף, הטיפולים הללו דורשים אנרגיות רבות מצד המטופל, על אף ההנחה המוטעית, ויש צורך לבוא עם אנרגיות טעונות למפגשים הללו עם המטפלת.

הטיפולים הללו יכולים להיות טיפולים רגשיים, טיפולים אנרגטיים או טיפולים המשלבים את שתי השיטות הנ"ל. מטרתן של הפגישות הן כדי להגיע בסוף לתחושה שלמה יותר עם האני הפנימי של המטופל ותחושת קבלה ושלמות פנימית.

About admin

Check Also

מהו טיפול ב nlp ?

כיום ישנם טיפולים רבים המיועדים לבעיות רגשיות ביניהם למשל מיינדפולנס, NLP, טיפולים באמצעות שיחות, תנועה, דרמה, טיפולים אנרגטיים, פסיכותרפיה רוחנית ושיטות שונות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *