Home / רפואה אלטרנטיבית / מהי שיטת טיפול מיינדפולנס וכיצד היא עוזרת לנו?

מהי שיטת טיפול מיינדפולנס וכיצד היא עוזרת לנו?

מיינדפולנס או בעברית מודעות קשובה הוא תחום טיפולי או שיטה טיפולית שמטרתם למקד את המטופל בהווה, להעניק לו כלים חדשים להתמודדות ותגובה למצבים יומיומיים ובסופו של דבר לאפשר לו לחיות חיים מאושרים ושלווים יותר. אחד הדברים הנלמדים במיינדפולנס הוא שהדרך שבה נתייחס ונגיב למצבים היא זו שתקבע איך נתמודד איתם. כיום ניתן למצוא בתחום טיפולים, קורסים, סדנאות ותרגילים שונים. את התחום משלבים היום בעולם החינוך, בבתי ספר ובאקדמיות, בסדנאות למשפחה ועוד.

שיטת טיפול מיינדפולנס הופכת יותר מוכרת בשנים האחרונות והיא נחשבת לטיפול רגשי שמטרתו לעזור לאנשים המתמודדים עם מצבים שונים כמו למשל דיכאון, חרדות, לחצים, התנהגות שהיו רוצים לשנות וגם בעיות גופניות הנובעות ממצבים רגשיים.

את הטיפול או הקורסים השונים מעבירים אנשי טיפול ומדריכים המלמדים את הבסיס של התחום, את החשיבות שלו, מעניקים כלים חדשים להתמודדות עם מצבים, מלמדים תרגילים שונים אותם יש לשלב בחיי היומיום ועוד. חלק מהטיפול כולל גם למידה כיצד להביא את תשומת הלב להווה, למה שקורה סביבנו כאן ועכשיו באופן מקבל, על מנת להיות קשובים ונוכחים יותר בהווה ופחות בעבר ובעתיד. על ידי תרגול כזה ניתן להגיע לשלווה אישית ואושר בחיים.

שיטת טיפול מיינדפולנס יכולה להתאים לאנשים רבים המחפשים משמעות בהווה, איזון רגשי ושינוי דפוסי חשיבה. אנחנו רגילים לדפוסי חשיבה מסוימים המובילים גם לצורות התנהגות מסוימות. לא תמיד הדפוסים הללו מטיבים איתנו ושינוי שלהם דורש עבודה ותרגול. שיטת טיפול מיינדפולנס עוזרת לנו ללמוד דפוסי חדשים שיעזרו לנו לתפוס אחרת את המציאות.

שיטת טיפול מיינדפולנס מלמדת אותנו לחשוב מחשבות חיוביות יותר ולנתח את המצבים סביבנו בצורה אחרת. בעזרת מיינדפולנס ניתן לשפר את האני הפנימי שלנו וגם את הקשרים הבינאישיים עם הסביבה. כמו כן, בעזרת טיפול מיינדפולנס ניתן להתמודד עם מצבים שונים ומלחיצים.

כיום ניתן למצוא מטפלים ומדריכים שונים העובדים עם שיטת טיפול מיינדפולנס ברחבי הארץ. לרוב מטפלים ומדריכים יעבדו באופן עצמאי או כחלק ממכון טיפולים. מטפלים עצמאיים לרוב יתחזקו אתר ובו הם יפרטו אודות השירותים והטיפולים שהם מציעים. כמו כן, ניתן למצוא מידע רב באתר שלהם אודות שיטת טיפול מיינדפולנס ושיטות טיפול שונות שבהן אנחנו מתעניינים. חלק מהמטפלים גם יפרסמו מחירים באתר וחלקם יציעו מחירים דרך הטלפון. באתר ניתן גם להתרשם מהמלצות של מטופלים קודמים וכמו כן לקרוא אודות המטפל עצמו ולמה בחר בתחום. 

מחירים של טיפול מיינדפולנס או קורס מיינדפולנס משתנים בהתאם למדריך עצמו, בהתאם לכמות המפגשים ולאורך כל מפגש. כיום ניתן גם למצוא טיפולים וקורסים מרחוק המתבצעים באונליים וגם להם מחיר שונה. כמו כן, ניתן לערוך השוואת מחירים ולקרוא מידע נרחב אודות התחום של מיינדפולנס וכיצד הוא עובד.

About admin

Check Also

סוגי טיפול רגשי שונים

טיפול רגשי הוא טיפול הפונה לרגש האדם ומטרתו לפתור בעיות שונות שמקורן בנפש ובחשיבה המנטלית ויכולות ליצור כאבים, חרדות, דיכאון ועוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *