Home / טיפול רגשי / מהו טיפול ב nlp ?

מהו טיפול ב nlp ?

כיום ישנם טיפולים רבים המיועדים לבעיות רגשיות ביניהם למשל מיינדפולנס, NLP, טיפולים באמצעות שיחות, תנועה, דרמה, טיפולים אנרגטיים, פסיכותרפיה רוחנית ושיטות שונות. בעזרת טיפולים שונים ניתן לשפר תחומי חיים רבים, להתמודד עם מצבי לחץ, חרדה, דיכאון וגם בעיות שינה וכאבים גופניים. כל סוג של טיפול מתאים לבעיות שונות ולאנשים שונים וכיום יש מודעות גדולה לתחומים הטיפוליים וניתן למצוא מידע רב אודות הטיפולים השונים.

טיפול ב nlp הוא אחד הסוגים של טיפולים רגשיים ומטרתו לשנות דפוסי התנהגות וחשיבה ולאמץ כלים חדשים להתמודדות עם מצבים שונים. המילה מורכבת משלושה חלקים: n- נוירו,l- לינגויסטי, p- פרוגרמינג. בתרגום לעברית, תכנות עצבי לשוני או ניתוב לשוני פיזיולוגי. על פי השיטה הזו, צריך להגיע אל תת המודע ולנקות מחשבות חוסמות. המוח שלנו לא מבדיל בין מציאות לבין דמיון ולכן באמצעות הדמיון אנחנו יכולים להגיע אל התת מודע, שיש לו השפעה גדולה עלינו. בעזרת תכנות של המוח, כלומר חישוב מסלול מחדש אנחנו יכולים לנקות את האמונות והמשקעים שיצרנו ולהשתמש בכלים חדשים על מנת ליצור דפוסי חשיבה חדשים. טיפול ב nlp מטרתו לנקות את משקעי העבר, ועל ידי תרגול ועבודה לאמץ אמונות ודפוסים חדשים שיעזרו לנו לשפר תחומים רבים.

טיפול ב nlp מתמקד בין היתר בשחרור של רגשות קשים שנתקעו אצלנו וגרמו לנו למשקעים ובעיות רגשיות. בנוסף, בעקבות טראומות שונות שעברנו נוצרת אצלנו אמונה מגבילה שמנהלת אותנו. הטיפול עוזר לנו על ידי דמיון מודרך להגיע לאותה טראומה ולנקות את אותה אמונה מגבילה.

טיפול ב nlp מבוסס על מספר הנחות יסוד ביניהן למשל שכל אחד רואה את העולם דרך העיניים שלו בצורה שונה ולכן אנשים שונים יחשבו בצורה שונה משלנו. בנוסף, על פי nlp יש מילים שלא צריך להשתמש בהן כיוון שהמוח שלנו לא מכיר אותן כמו למשל המילה "לא". גם המילה "לנסות" נחשבת למילה לא טובה בnlp כיוון שהמילה שבה צריך להשתמש היא "לעשות".

כיום ניתן למצוא מטפלים רגשיים המציעים טיפול ב nlp ברחבי הארץ, וכל אחד לרוב יטפל בצורה מעט שונה על פי אותה גישה. הטיפול מתאים לאנשים רבים ולבעיות רבות והוא נחשב לטיפול קצר טווח. 

מחירים של טיפול ב nlp משתנים בהתאם לגורמים רבים כמו למשל המטפל עצמו, מספר המפגשים, האם מדובר במטפל פרטי או בטיפול המוצע דרך קופת החולים. מטפלי nlp לרוב יתחזקו אתר אינטרנט ובו ניתן לקרוא על הטיפול עצמו, על היתרונות שלו, למי הוא מתאים, מה המחירים שלו וכן להתרשם מהמלצות של מטופלים קודמים. כמו כן ניתן כיום גם למצוא קורס nlp שמכשיר מטפלים ומלמד את יסודות השיטה ואת העקרונות שלה. כיום ישנם מכונים רבים המציעים קורסים בתחום הכוללים מספר מפגשים.

About admin

Check Also

מהו טיפול ב nlp ומה מטרתו?

התחום שנקרא nlp הוא גישה טיפולית שבעזרתה ניתן להתמודד עם בעיות רגשיות שונות וכך גם לרפא בעיות גופניות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *