Home / בנייה / מעקה למדרגות חיצוניות ופנימיות

מעקה למדרגות חיצוניות ופנימיות

מעקה למדרגות חיצוניות או פנימיות נועד על מנת לשמור על בטיחות האנשים אשר יורדים ועולים ולמנוע נפילות וכמו כן הוא נועד לעזור ולתמוך באנשים שעוברים במדרגות ובעיקר למבוגרים או ילדים וכמו כן אנשים עם מוגבלויות. גם כאשר אנו סוחבים משקל נוסף לעיתים נעזר במעקה המדרגות. ליד כל גרם מדרגות ניתן לראות מעקה בין אם מעקה למדרגות פנימיות הנמצאות בתוך מבנה או מעקה למדרגות חיצוניות הנמצאות בשטח פתוח.

כל גרם מדרגות חייב על פי חוק לכלול מעקה. כאשר מזמינים מעקה למדרגות חיצוניות או פנימיות צריך לבחור אותו בהתאם לגורמים רבים מלבד גורמי הבטיחות ביניהם למשל דגם המעקה, סוגו, חומרי הגלם המרכיבים אותו, עיצובו ועוד. צביעת מעקה גם היא כלולה בבחירת המעקה ויש צבעים מיוחדים המיועדים לצביעה של מעקות.

לרוב בגרמי מדרגות פנימיים הנמצאים בתוך בית ניתן לראות מעקות שדומים לסורגים על מנת שיהיה בין סורגי המעקה מעבר של אוויר. מעקה מזכוכית למשל שומר על שקיפות ועם זאת הוא לא מאפשר מעבר של אוויר לגרם המדרגות. גם מעבר של אור הוא חשוב לגרם המדרגות וכאשר מדברים על מעקות אטומים לרוב לא תהיה לגרם המדרגות כניסה של אור. כך למשל מעקה מעץ יכול לגרום למחסור באור כשהוא בנוי בצורות מסוימות. סוג מוכר של מעקה למדרגות חיצוניות ופנימיות הוא מעקה ברזל. מעקה ברזל מאפשר מעבר של אור ואוויר וניתן לראות אותו במקומות סגורים ופתוחים.

מעקה למדרגות חיצוניות ופנימיות העשוי ברזל הוא בעל יתרונות רבים  כיוון שהברזל הוא חומר חזק ובאמצעותו ניתן לייצר מעקה חזק אשר גם מאפשר מעבר של אוויר ואור. כיום ישנם סוגים רבים של מעקות ברזל ועיצובים רבים הכוללים עיטורים וצורות ייחודיים. מעצבי פנים רבים בוחרים השנים האחרונות לשלב גם מעקה ברזל בתוך הבית למרות שאנו רגילים לראות את הברזל בעיקר כחומר גלם של מעקה למדרגות חיצוניות במקומות פתוחים, בעיקר בשל העמידות שלו בתנאי מזג האוויר. מעקה ברזל יכול להיות גם משולב עם חומרי גלם אחרים כמו למשל עץ או זכוכית ובכך הוא יכול גם להציע עיצובים בסגנונות שונים כמו עיצוב בסגנון כפרי, עתיק או קלאסי.


ניתן למצוא בתי עסק שונים שמציעים מעקה למדרגות חיצוניות ופנימיות באמצעות האינטרנט שם לרוב ניתן להתרשם מהאתר שלהם ולקרוא אודות התקנים ואמצעי הבטיחות השונים וכמו כן סוגי המעקות והמחירים שלהם. חשוב לבחור בחברה מקצועית ובעלת ידע וניסיון בתחום שתעבוד על פי כל תקני הבטיחות הנדרשים. בנוסף, ניתן להתרשם מתמונות של מעקות מסוגים שונים על מנת להבין את סוגי העיצוב השונים ואת המחירים של כל סוג. בתי עסק רבים בתחום גם יפרסמו המלצות של אנשים אחרים באתר כך שניתן להתרשם מאיכות השירות שלהם.

About admin

Check Also

סוגים של מעקה למרפסת

מעקה למרפסת הוא בעל תפקיד בטיחותי חשוב ומטרתו למנוע נפילה. כמו כן למעקה יש תקני בטיחות שונים הקשורים לגובה שלו ולמרווח בין המוטות שלו. ישנם סוגים רבים של מעקות למרפסת והם נבדלים זה מזה בחומרי הגלם מהם הם עשויים ובצורה שלהם, בעיצוב שלהם ובמחיר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *