Home / אינסטלציה / עבודתו של אינסטלטור מומחה

עבודתו של אינסטלטור מומחה

אינסטלטור או שרברב בעברית הוא בעל מקצוע העוסק בתחום הצינורות, המים והביוב. האינסטלטור יכול לעבוד באופן עצמאי או לעבוד כחלק מחברה. כחלק מעבודותיו למשל, האינסטלטור מתקין צנרת מים במערכות ביתיות או מערכות עירוניות, הוא יכול להשתמש בביובית לצורך שאיבת ביובים, לפתוח סתימות בבית ובמקומות עירוניים, להתקין ברזים וכן דודי מים.

כיום ניתן למצוא אנשי מקצוע רבים העוסקים בתחום האינסטלציה ברחבי הארץ אשר גובים מחירים שונים ולכן חשוב לבחור אינסטלטור מומחה ומקצועי שיכול לענות היטב על הבעיה ולגבות מחירים הוגנים. ישנו הבדל ניכר בין עבודתו של אינסטלטור מקצועי לבין עבודה לא מקצועית גם מבחינת המחירים וגם מבחינת טיב העבודה והמקצועיות.

כך למשל בתחום של פתיחות סתימות בכיור, אינסטלטור מומחה לרוב יבין תחילה האם הבעיה היא נקודתית בדירה או שמדובר בבעיה בבניין עצמו על פי שאלות רלוונטיות שישאל את הלקוח. על פי סוג הבעיה הוא יאתר את המקור ויוכל לטפל בו. כמו כן, פעמים רבות המקור לסתימה הוא לכלוך בסיפון ולא בעיה בצנרת ולכן לא נדרש לשלם עלויות רבות כל כך. על פי בדיקות מתאימות האינסטלטור יוכל לעלות על הבעיה.

החלפת דודים היא תחום נוסף בעבודתו של אינסטלטור. לעיתים יש צורך להחליף את כל הדוד ולעיתים לא ולכן חשוב לבחור אינסטלטור מומחה ואמין שיכול לחסוך לנו בהוצאות. כך למשל, לאנשים רבים יש אחריות על הדוד והיא עדיין תקפה, אך אינם יודעים זאת. לעיתים אחריות יכולה להועיל בחיסכון עלויות במקום לגשת לקנות דוד חדש ולכן חשוב לבדוק את תוקף האחריות על גבי המדבקה. אינסטלטור מומחה ידע איזה חלק צריך להחליף בדוד או האם להחליף את כולו. לעיתים הביעה היא למשל גוף החימום של הדוד. הגוף מחובר לפלאנג', מעין צלחת עגולה שנמצאת בתחתית הדוד. לעיתים צריך להליך רק את גוף החימום ולעיתים יש צורך להחליף את כל הפלאנג' שעליו הצטברה אבנית. אינסטלטור לא מקצועי יכול טעון שהחליף את כל הפלאנג' ולמעשה החליף רק את גוף החימום.

איתור נזילות הוא תחום נוסף בעבודתו של אינסטלטור וכדי לעשות זאת לעיתים ישתמש אינסטלטור מומחה במצלמה טרמית. המחיר של מצלמה טרמית הוא גבוה ואינסטלטורים שאינם מקצועיים יכולים לגרום לנו לשלם על השירות ללא צורך ממשי. במקרים מסוימים המצלמה עוזרת ובמקרים אחרים לא ולכן חשוב לעבוד עם אינסטלטור אמין. 

כיוון שיש כיום אינסלטורים רבים ולא ניתן תמיד לדעת אם מדובר על אינסטלטור מומחה ואמין, חשוב לקרוא המלצות וכן להבין מה המחירים ההגיונים לכל בעיה. כך למשל מחיר של פתיחת סתימה בכיור יכול לנוע בין 100 שקלים לבין 350 שקלים בהתאם למורכבות הסתימה, החלפת פלאנג' יכולה להגיע ל- 450 שקלים ואילו החלפת גוף חימום בלבד ל- 250 שקלים. 

About admin

Check Also

אינסטלטור מומחה בתחום של איתור נזילות

אינסטלטור או בעברית שרברב הוא איש מקצוע שתפקידו לאתר ולתקן תקלות הקשורות לצנרת וביובים. ישנם אינסטלטורים שמתמחים בתחומים שונים כמו נזילות, פתיחת סתימות, שחרור סתימות ביובים עירוניים וכדו'. אינסטלטורים מסוימים עובדים כחלק מחברה גדולה וישנן כאלו אשר עובדים באופן עצמאי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *