Home / אירועים / ייחודיותו של טקס בר מצווה בכותל

ייחודיותו של טקס בר מצווה בכותל

אנשים רבים בוחרים לקיים בר מצווה בכותל עבור בנם כיוון שהכותל הוא אחד האתרים החשובים ביותר ליהדות, והחיבור לשורשים בו חזק ומיוחד. שנם טקסים מיוחדים במהלך החיים ביניהם בר מצווה, חתונה וכו' שניתן לקיים בדרכים רבות אבל כדי להעצים אותם ואת החיבור למסורת אנשים רבים בוחרים להגיע אל הכותל ולקיים אותם שם.

כאשר נער מגיע לגיל 13 הוא לוקח על עצמו מעתה את עול המצוות. מגיל זה הוא יתחיל להניח תפילין ויקיים מצוות שונות. טקס בר המצווה כולל הנחת תפילין בבית כנסת מעט לפני מועד יום ההולדת, עליה לתורה בימי שני וחמישי בבית כנסת או בכותל, וגם עלייה לתורה בשבת בבית הכנסת.

יש משפחות אשר בוחרות להגיע לירושלים לשבוע חגיגות בר המצווה, בעיקר כשמדובר במשפחות המתגוררות רחוק מירושלים או אפילו בחוץ לארץ. את טקס העלייה לתורה בוחרות המשפחות לקיים בכותל ומוסיפות פעילויות לשאר היום. על מנת לתכנן בר מצווה בכותל יחד עם שלל פעילויות בירושלים אשר ילוו את היום הזה ניתן להיעזר בשירותיה של חברה להפקות אירועים וליהנות ממגוון שירותים והצעות.

כך למשל, חברות שונות המציעות הפקת בר מצווה בכותל יכולות לבנות עבור המשפחה את כל היום בצורה מדויקת ומעניינת ולאפשר לה להנות ביחד עם הבן מהטקס המרגש הזה. אם לדוגמה מדובר במשפחה שמגיעה מחוץ לירושלים ליום שלם חשוב לארגן הסעות וגם קבלת פנים בבוקר לפני ההגעה אל הכותל. כאשר מגיעים האורחים, לרוב נהוג לקיים תהלוכה אל הכותל. התהלוכה יכולה להתחיל באחד מן השערים השונים בעיר העתיקה והיא מלווה בתופים ונגני שופרות הלבושים בלבן, בחזן מדריך שיוביל את התהלוכה, בשירים וריקודים וגם בשמחה גדולה. התהלוכה מסתיימת ממש בכניסה לכותל, שם נפרדים הנגנים מהאורחים תוך טקס הפרחת בלונים אל השמים תוך תפילות של המשתתפים. בר מצווה בכותל מתקיימת בימי שני וחמישי ולכן אלו ימים עמוסים מאוד בכותל וקשה להתמצא ללא מדריך. המדריך ידאג למצוא מקום עבור הטקס ברחבת הגברים וברחבת הנשים ולרוב שולחן עם ספר תורה יסופק על ידי אתר הכותל.

משפחות שונות רוצות להוסיף תוכן ליום בר המצווה ולכן בוחרות לקיים סיור מודרך ברובע היהודי ובבתי כנסת עתיקים תוך הסברים על הטקס ועל החשיבות שלו. אחרות בוחרות לערוך פעילות חוויתית באחד מאתרי התרבות של ירושלים שם ניתן להנות מתוכן ייחודי. טקס בר מצווה בכותל אינו תמיד מחליף אירוע ערב ולכן משפחות רבות בוחרות לקיים אירוע ערב נוסף על טקס העלייה לתורה בכותל. גם במקרים כאלו ניתן להיעזר בחברת הפקות שתדאג לאולם, ספקים שונים וגם אטרקציות לאירוע.

לסיכום, בר מצווה בכותל הוא אירוע מיוחד מאוד ולעיתים התכנון שלו יכול להיות מעט מורכב, ניתן להעזר בחברה אשר מכירה היטב את האפשרויות השונות וליהנות מאירוע מרשים ומיוחד.

About admin

Check Also

שיוף במה ופרקטים

שיוף במה נעשה על ידי אנשי מקצוע בהתאם למקרים שונים בהם הבמה דורשת תיקון. במה היא אמצעי הגבהה המשמש למופעים ולאירועים שונים בהם יש אומן, נאום או הצגה. הבמה מוגבהת על מנת לאפשר לקהל בעל מספר גדול של אנשים לצפות במה שמתרחש עליה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *