Home / קורס מיינדפולנס / סדנה או קורס מיינדפולנס לשיפור איכות החיים

סדנה או קורס מיינדפולנס לשיפור איכות החיים

העולם המודרני כולל בתוכו קצב מהיר של אירועים, שינויים רבים ודאגות אשר יוצרים אצלנו סטרס ולחצים, חרדות ודאגות שיכולים לפגוע באיכות חיי היומיום וכן בתפקוד היומי. לכל אדם שיטות שונות להתמודד עם מצבים שונים אלו כמו למשל אימוני ספורט, טיולים בפנאי, שינוי בתזונה ועוד. קורס מיינדפולנס מציע כלים חדשים להתמודדות עם מצבים שמביאים ללחצים וסטרס.

מעבר לאותן השפעות רגשיות, הלחץ והבעיות הללו יכולים לגרום לכאבים, לעלייה ברמת הסוכר, לכאבי ראש וכו׳. גם אלו יכולים לפגוע באיכות החיים. מיינדפולנס הוא תרגול שמלמד אותנו לשנות את הרגלי החשיבה שאליהם אנחנו רגילים ולהביא את הריכוז והקשב להווה אל מה שקורה כאן ועכשיו, בכך הוא מפתח יכולות ריכוז, יכולת להתבונן פנימה אל תוך עצמנו, לפתח חמלה לסביבה ולפנות דאגות ועודף שיפוטיות.

אנשים רבים בוחרים להשתתף בסדנה או קורס מיינדפולנס כדי לשפר את רמת החיים, ליהנות מחוויות ההווה וכן להכניס לחיים תרגול שיקנה כלים להתמודדות עם רגשות ומצבים מלחיצים שונים.  תרגול מיינדפולנס מאפשר למשתתפים לפתח מיומנויות חדשות, לשלב אותן בחיי היומיום וליצור עד שינוי מנטלי וחשיבתי.

מקורו של תרגול מיינדפולנס הוא בבודהיזם והוא כולל מדיטציות גם כן. התרגיל עוזר לנו להפחית מתח וליהנות ממה שקיים, הוא מאפשר לנו להיות מודעים יותר להתנהגות שלנו ולהימנע מהסחות.

קורס מיינדפולנס לרוב יהיה מורכב ממספר מפגשים, הוא מציע מידע אודות המקור והשורשים שלו, תרגולים של נשימה והירגעות, למידה אודות יכולת התבוננות פנימית, כיצד מתרגלים וכיצד מיישמים את הכלים השונים, מה העקרונות של מיינדפולנס ועוד. האימון מפתח השקפת עולם מועילה יותר, היכרות עם רגשות, הפחתת שיפוטיות, איזון בקבלת החלטות ועוד. 

את המיומנות הללו ואת התרגול והאימון ניתן ללמוד בעזרת סדנה או קורס מיינדפולנס וניתן היום למצוא גם את התחום בארגונים של חברות גדולות ובעולם החינוך, באקדמיות ועוד. גם מטפלים ואנשי חינוך לעיתים לומדים את התחום על מנת להוסיף אותו לחייהם המקצועיים. ניתן למצוא מנחים או מרכזים המציעים את הקורס באמצעות האינטרנט. לרוב הם יספרו אודות הקורס, יסבירו על היתרונות של תרגול מיינדפולנס, יתארו את מבנה הקורס ולעיתים גם יציינו מחיר. בנוסף ניתן למצוא היום גם קורס מיינדפולנס אונליין שהוא מועבר מרחוק ומציע גם כן חוברות וספרי לימוד. קורס מרחוק מאפשר ללמוד אצל מנחה מומלץ גם אם המיקום הגיאוגרפי שלו רחוק, לצפות בהקלטות ולהשתתף בשיעורים מכל מקום. מחירים של קורסי מיינדפולנס מקוונים יהיו לרוב נמוכים יותר משל קורסים פרונטליים. קיימות היום גם סדנאות מותאמות להורים ומשפחות.

כמו קורס מיינדפולנס או סדנה לקהל הרחב, קיימים גם קורסים למדריכי מיידנפולנס אשר מכשירים מדריכים. קורסים אלו דורשים תנאים שונים לקבלה כמו למשל תואר בתחום טיפולי, ניסיון בתרגולי מיינדפולנס והיכרות עם התחום. 

About admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *