Home / קורס מיינדפולנס / בתחום של מיינדפולנס קורס או סדנה הפכו נפוצים לאחרונה

בתחום של מיינדפולנס קורס או סדנה הפכו נפוצים לאחרונה

מיינדפולנס הוא מושג שנשמע יותר ויותר בשנים האחרונות וזהו תחום שמשולב במקומות רבים. מיינדפולנס הוא תהליך של הבאת הקשב אל מה שמתרחש בהווה. בעברית מיינדפולנס נקר קשיבות או מודעות קשובה וכאשר מתרגלים ומטפחים את היכולת הזו ניתן להגיע לשלווה גדולה יותר. מיינדפולנס הוא קורס שיכול להתאים לטיפול בלחצים, קשיי קשב וריכוז, קושי בהתמודדות עם לחצים ועוד. יסודות המיינדפולנס נמצאים בבודהיזם וכן המדיטציות השונות והכלים להירגעות מלמדים כיצד להתמודד אחרת עם מצבי החיים.

כיום ניתן למצוא בקלות בתחום של מיינדפולנס קורס או סדנה. סדנה לרוב תהיה מורכבת ממפגש חד פעמי למשל שאליו ניתן להירשם וקורס לרוב יכלול שורה של מפגשים קבועים ויהיה מעמיק יותר. קורס של מיינדפולנס כולל תחומים שונים כמו יסודות השיטה בבודהיזם, תרגילי מדיטציה, שילוב של הכלים בחיי היומיום, למידת תהליכים פסיכולוגיים ועוד. כל קורס בנוי מעט שונה וכן משך הזמן שלו אחר. מבחינת מחירים, בתחום של מיינדפולנס קורס יכול לנוע בין טווח גדול של מחירים וזה תלוי בהרכב שלו, מי מעביר אותו, האם זה מדריך פרטי או מוסדות לימוד, כמה שעות לימוד כלולות וכו'. 

בנוסף, היום ניתן למצוא בתחום של מיינדפולנס קורס אונליין שמתבצע מרחוק. בעקבות מגפת הקורונה, לימודים, סדנאות, פגישות וכו' הפכו למקוונים כדי להמשיך את השגרה וכך גם ניתן למצוא היום אפשרויות רבות של קורסים מקוונים. לרוב מחיר של קורס מיינדפולנס מקוון יהיה נמוך יותר וגם זה תלוי בגורמים רבים.

ניתן למצוא היום בתחום של מיינדפולנס קורס מנחים שבעצם מיועד להכשיר מנחים. הקורס לא מיועד לכל אחד אלא לאנשים בעלי רקע בעולם הטיפולי. קורסים של מנחי מיינדפולנס לרוב ידרשו תנאי קבלה כמו למשל תואר בתחום טיפולי או חינוכי, ניסיון ותרגול של מיינדפולנס ועוד. אנשים רבים מהעולם הטיפולי בוחרים ללמוד את התחום כדי לשלב אותו בעולמם המקצועי והאישי.

כאשר מדברים על מיינדפולנס קורס או סדנה מיועדים להעניק למשתתפים כלים להתמודדות עם מצבים שונים. כלומר ללמוד כיצד להיות נוכח בהווה ולהכיל אותו תוך התבוננות על אותה סיטואציה. ההתבוננות צריכה להיות מתוך שקט פנימי ותשומת לב. את המודעות הזו מפתחים על ידי אימון שמטרתו לעזור לנו לקבל צורת חשיבה וניהול רגשות חדשים.

מדריכים שמעבירים בתחום של מיינדפולנס קורס לרוב יתחזקו אתר על מנת לספר אודות התחום, אודות עצמם ואיך בחרו בתחום וכן ממה מורכב הקורס ומה המחירים והמועדים שלו. ניתן לקרוא באתרים הללו גם חוות דעת והמלצות של אחרים והבין יותר במה עוסק התחום וכיצד הוא יכול לסייע לנו. היום משלבים את התחום בעולם העסקי בארגונים, בעולם החינוכי בבתי ספר ועוד. התחום הופך יותר מונגש בעולם המערבי והמודרני למרות היסודות שלו שמקורם בבודהיזם.

About admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *