Home / רפואה אלטרנטיבית / מהי סדנת מיינדפולנס ?

מהי סדנת מיינדפולנס ?

מיינדפולנס נקרא בעברית מודעות קשובה ומדובר בתהליך פסיכולוגי שמטרתו להביא את הקשב שלנו להווה ולחוות את החוויות המתרחשות בו ללא שיפוטיות. הקשיבות לא מתבצעת מעצמה, צריך לעבוד עלייה וללמד את המוח כיצד לחשוב בצורה כזו שהקשב תמיד יהיה בהווה במשימה אותה אנו עושים. על מנת ללמוד את הטכניקות הללו קיימת סדנת מיינדפולנס בה ניתנים כלים רבים להפניית הקשב להווה.

רוב בני האדם מבצעים משימות יומיומיות באופן אוטומטי אך אינם תמיד נוכחים בהן באמת, פעמים רבות אנו מבצעים משימה כמו עבודה, מטלות בית, או פגישה עם חברים אך המחשבות שלנו נודדות למקום אחר, זה קורה מפני שהקשב שלנו לא נמצא במשימה אלא במחשבות שמטרידות אותנו לגבי העתיד. אם כך, אנחנו לא מנצלים 100% מהקשב שלנו לביצוע המשימה וזה אומר שאנחנו מסוגלים ליותר. 

המטרה היא לרכוש טכניקות שונות באמצעות אנשי מקצוע שמבינים היטב בתחום וללמוד מהם כיצד להתמודד עם מצבים מסוימים.

כיצד רוחשים טכניקות של מיינדפולנס

במאה ה-20 החלו להשתמש במודעות קשובה לצרכי פסיכותרפיה, ריפוי הגוף והנפש ואפילו מלמדים כיצד להפנות את המודעות הקשובה במערכות החינוך.

על ידי טכניקות שונות, ניתן ללמוד כיצד להפנות את הקשב לאן שבאמת צריך ולהשתפר במשימות ההווה אותן אנו מבצעים. את הטכניקות הללו לומדים בסדנאות שונות. ניתן למצוא סדנת מיינדפולנס במקומות שונים ובכל רחבי הארץ. הסדנה מקנה טכניקות תרגול שבעזרתן ניתן להפחית מתח וחרדה, ללמוד כיצד להיות קשובים ומרוכזים יותר, כיצד להתמודד עם כאבים שונים וכיצד לשפר את אורח החיים.

סדנת מיינדפולנס בה מתרגלים את הטכניקות השונות עוזרת לנו להתמודד עם מתחים שונים, סטרס וחרדות על ידי אימון התודעה להתמקדות במה שבאמת חשוב. תרגול מיינדפולנס נשען בעיקר על מדיטציות ותרגילי הרגעות. סדנת מיינדפולנס כוללת לרוב כ- 20 משתתפים ובה לומדים טכניקות מדיטציה שונות ומגוונות.

חלק מהכלים אותם רוכשים בסדנה הוא שחרור מתחים, לימודי הרפיה, התנהלות עם עצבים וכעסים, לימודי תרגילי נשימות ושימוש בהם, היכרות עם שפת הגוף ועוד.

חלק גדול ממיינדפולנס הוא השלמה עצמית וקבלת האני הפנימי כמו שהוא. המטרה היא לא לשים את תשומת הלב שלנו במקומות רעים כמו מה כואב, מה חסר, מה לא בסדר, אלא לקחת את תשומת הלב ולבחור לשים אותה במקומות הנכונים. כמובן שנדרש תרגול רב על מנת לעשות זאת אך קיימים מנחים רבים ברחבי הארץ שמציעים סדנאות וקורסים בתחום. היום בעקבות משבר הקורונה ניתן גם למצוא סדנת מיינדפולנס מקוונת ולא לצאת מהבית כלל.

לסיכום, כמעט כולנו מתמודדים עם לחצים יומיומיים, ביקורת עצמית, כעסים וחוסר שלווה. על ידי כלים פשוטים שאינינו מכירים, ניתן ללמוד כיצד לנהל את אורח החיים שלנו בצורה רגועה יותר ולסגל הרגלי חשיבה בריאים.

About admin

Check Also

מהו טיפול ב nlp ?

כיום ישנם טיפולים רבים המיועדים לבעיות רגשיות ביניהם למשל מיינדפולנס, NLP, טיפולים באמצעות שיחות, תנועה, דרמה, טיפולים אנרגטיים, פסיכותרפיה רוחנית ושיטות שונות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *