Home / טיפול רגשי / מה זה מיינדפולנס לילדים ?

מה זה מיינדפולנס לילדים ?

מיינדפולנס לילדים הוא שיטת תרגול אשר מועברת בשפה של הילדים ומטרתה לשפר את יכולות הקשב והריכוז שלהם, לפתח חמלה, סבלנות וסובלנות וכן ללמד אותם להתמודד עם מצבים שונים. כאשר מדברים על מיינדפולנס לילדים מתכונים לרוב לסדנת מיינדפולנס המיועדת לילדים או להורים וילדים, ולחילופין אפשר להתכוון לקורסים שמיועדים למבוגרים ככלי לעבודה עם ילדים בתחום. כך למשל קיימים היום קורסים של מיינדפולנס לילדים שבעצם מיועדים להורים ובהם לומדים כיצד להתמודד כהורים במצבי לחץ, חוסר שליטה וכיצד להגביר את הריכוז, להביא את תשומת הלב להווה וכן איך לשלב את התחום בחיי היומיום עם הילדים. 

קורסים נוספים של מיינדפולנס לילדים מטרתם ללמד איש חינוך או איש טיפול כיצד לעבוד עם ילדים בתחום של מיינדפולנס. אנשי חינוך לעיתים בוחרים לרכוש מיומנות של מיינדפולנס בעבודה עם ילדים.

מיינדפולנס או בעברית קשיבות או מודעות קשובה הוא תהליך המתרחש במוח של הבאת הקשב אל ההווה ללא שיפוטיות. כלומר, בעזרת מיינדפולנס ניתן לבטל את הטייס האוטומטי ולפעול תוך התבוננות, מודעות וריכוז. כאשר מתרגלים ומטפחים את המיומנות של מיינדפולנס ניתן לשפר מצבים רבים בחיים, ללמוד כיצד להתמודד עם לחצים, פחדים וכעסים, ללמוד כיצד להשתמש בנשימה שלנו וכן לשפר את הביטחון העצמי, מערכות היחסים עם הסביבה ועוד. כיום משלבים את התחום של מיינדפולנס בעבודה עם ילדים, בעולם החינוך, בארגונים וכמו כן מוצעים קורסים וסדנאות לקהל הרחב.

מיינדפולנס יעיל מאוד עובר ילדים כיוון שהוא יכול לשפר את היכולת שלהם להתמקד את תשומת הלב ואת הריכוז שלהם. מדיטציות של מיינדפולנס אינן מותאמות לילדים אך ישנן טכניקות ותרגילים שונים שכן מתאימים לילדים לצורך תרגול בתחום של מיינדפולנס. ילדים מתמודדים עם מתחים, רגשות ומצבים שונים ותרגול של מיינדפולנס לילדים יכול לעזור להם להפחית מתחילים ולחצים ולהתמודד אחרת עם מצבים ורגשות שונים. בשונה מתרגילי מיינדפולנס למבוגרים, לילדים יש תרגילים מותאמים המבוצעים על ידי משחק או המחשה. כך למשל קיים משל כדור השלג שבאמצעותו מסבירים לילדים על מצבי לחץ. כאשר מנערים את כדור השלג לא ניתן לראות דרכו כיוון שפתחתי השלג מסתירים את כל החלל, אך אם נותנים לפתיתי השלג לשקוע, ממש כמו המחשבות ניתן לראות באופן ברור יותר. מיינדפולנס לילדים בעצם כולל תרגילים או משחקים וסיפורים שנועדו להמחיש להם איך מתמודדים עם הרגשות והלחצים.


כיום ניתן גם למצוא ספרים של מיינדפולנס לילדים שדרכו יכולים הילדים להכיר את עולם המיינדפולנס. ספרים אלו מסבירים כיצד נשימה, מוזיקה אהובה או ספר אהובים יכולים להשפיע על מצב הרוח וכיצד ניתן להרחיק מחשבות עצובות וכעסים. מיינדפולנס הוא תחום שיכול לשפר התמודדויות בחיים גם בעולם הילדים ולכן היום קיימים תרגילים, ספרים או קורסים המיודעים לעבודה עם ילדים בתחום

About admin

Check Also

מהו טיפול ב nlp ?

כיום ישנם טיפולים רבים המיועדים לבעיות רגשיות ביניהם למשל מיינדפולנס, NLP, טיפולים באמצעות שיחות, תנועה, דרמה, טיפולים אנרגטיים, פסיכותרפיה רוחנית ושיטות שונות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *