Home / טיפול רגשי / מהי העצמה עצמית ?

מהי העצמה עצמית ?

העצמה עצמית היא מונח לשיטות שונות ואימונים שונים שמטרתם להעצים את האדם. כולנו רוצים להגיע להצלחות, למצוא זוגיות, להיות מאושרים, למצוא עבודה מאתגרת וכו׳. עם זאת אנחנו נתקלים בקשיים שונים אשר מגבילים אותנו מלממש את עצמנו ולהעצים את עצמנו. מכאן התחום של העצמה אישית התפתח ומטרתו לעזור לאנשים לשנות ולטפל בקשיים ובכך להגיע להצלחות, אושר ומימוש עצמי.

כיום התחום של העצמה עצמית והתבוננות פנימה יחד עם אימונים ותרגולים לשיפור היומיום שלנו, לריכוז, למיקוד בחוויות ההווה וכדו׳ הופך נפוץ ומוכר יותר. כיום ניתן לראות את שילובם של קורסי מיינדפולנס, סדנאות NLP וטיפולים רגשיים בתחומים רבים. אנשים רוצים לרכוש כלים שונים וחדשים להתמודדת עם מצבי חיים שונים, ללמוד כיצד להירגע ולהנות ממה שקורה סביבנו כאן ועכשיו וכן להצליח להגשים את עצמם. 

תרגילים של אימון אישי, העצמה עצמית או טיפולים רגשיים מועברים על ידי אנשי מקצוע בתחום. אנשים העוסקים בתחום האימון האישי והעצמה, יכולים לעזור לאנשים שונים לשפר תחומי חיים רבים, לתת להם כלים להתמודדות עם מצבים שונים, לפתח ביטחון עצמי ולהכיר את היכולות האישית שלהם בדרך להצלחה.

אימונים של העצמה עצמית מתאימה לאנשים רבים וגם בתחומים רבים. כך למשל אנחנו יכולים לרצות לשפר את התחום הזוגי שלנו, את התחום התעסוקתי, את קבלת ההחלטות שלנו ועוד.

תהליך של העצמה עצמית כולל בתוכו שלבים שונים וכחלק ממנו אנחנו לומדים להיות יותר מודעים לבחירות שלנו, לומדים לשנות דפוסי חשיבה שליליים, משפרים יכולות אישיות וידע וכו׳. 

כיום ניתן למצוא סדנאות רבות והרצאות רבות בתחום של העצמה אישית המלמדות כיצד לפתח יכולות שונות, כיצד להעצים את עצמנו ולממש את עצמנו וכמו כן, איך לא לא לתת לאחרים לזלזל בנו, לגרום לנו לחשוב שאנחנו לא טובים מספיק ולמעשה, להעלות את הביטחון שלנו. 

סדנאות של העצמה עצמית משולבות גם בעולם העסקי, לארגוני עובדים למשל, או באופן פרטי אליהן ניתן להירשם. 

מדריכים שונים המעבירים סדנאות להעצמה אישית או הרצאות בנושא, לרוב יתחזקו אתר אינטרנט ובו ניתן לקרוא אודות התחום הרחב של העצמה עצמית ולמה הוא תורם. כמו כן באתר ניתן לקרוא אודות סדנאות ומפגשים קבוצתים, או אודות מפגשים אישיים להעצמה. אנשים העוסקים בתחום לרוב גם יציעו אימונים אישיים, ייעוץ זוגי וסדנאות נוספות הקשורות לשיפור תחומי החיים השונים.

מחיר של סדנה להעצמה אישית או מחיר של מפגשים פרטיים לאימון אישי משתנה בהתאם לגורמים רבים ביניהם המדריך עצמו, סוג הסדנה או המפגש ועוד. כיום ניתן להבין מה טווח המחירים באינטרנט, לערוך השוואה ולבחור את הסגנון המתאים ביותר עבורנו ללמוד אודות העצמה אישית. אנשים שמגיעים מתחום הטיפול ותחום הייעוץ לרוב יכירו את המושג של העצמה אישית ואת החשיבות שלו להצלחה.

About admin

Check Also

מהו קורס מיינדפולנס דיגיטלי ?

קורס מיינדפולנס דיגיטלי הוא קורס שמתבצע בצורה מקוונת, כלומר המשתתפים אינם צריכים להגיע למפגש באופן פיזי ויכולים לראות אותו בצורה מקוונת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *