Home / טיפול רגשי / מהו טיפול ב nlp ומה מטרתו?

מהו טיפול ב nlp ומה מטרתו?

התחום שנקרא nlp הוא גישה טיפולית שבעזרתה ניתן להתמודד עם בעיות רגשיות שונות וכך גם לרפא בעיות גופניות. טיפול ב nlp הופך נפוץ יותר בשנים האחרונות בארץ והוא טיפול קצר טווח אשר מעניק למטופל כלים מגוונים להתמודד עם מצבים שונים בחיים ולשנות דפוסים שליליים וגם התנהגויות מסוימות. התחום של פסיכותרפיה הוא רחב מאוד וקיימים סוגים רבים של טיפולים המתאימים לבעיות שונות ולאנשים שונים ביניהם למשל מיינדפולנס, טיפולים אנרגטיים ורוחניים, טיפולים בשיחות ועוד.

שיטת nlp מבוססת על כך שהמציאות שלנו כמו שאנחנו חווים אותה היא סובייקטיבית, כלומר מה שמייצר את אותה חוויה ואת אותו רגש הנובעים מהמציאות הוא משהו פנימי אצלנו, ובעזרת טיפול ב nlp אנחנו יכולים לשנות את החוויה ולקחת שליטה על ההרגלים והתגובות שלנו. 

טיפול ב nlp מאפשר למטופל ללמוד כלים חדשים באמצעותם הוא יכול ליצור שינויים חיוביים ובכך לשנות תחושות של חרדה, לחצים או דיכאון. מטרתם של מטפלי nlp היא להעניק את הכלים הללו תוך תרגול שלהם.

הפירוש של השם nlp בעברית הוא ניתוב לשוני פיזיולוגי ובעזרתו ניתן לטפל בחרדות, כעסים, לחצים, מתחים ובעיות שונות. טיפול ב nlp מתחיל בדרך כלל באבחון בעיות וחוויות העבר שנעשה על ידי המטפל וקביעת יעדים לטיפול יחד עם המטופל. לאחר מכן, המטפל ילמד את המטופל להשתמש בטכניקות שונות לשינוי התנהגות, דפוסים והתנהלות.

כמו טיפול ב nlp ניתן היום למצוא גם קורסים בתחום, סדנאות והרצאות. אנשים רבים שהולכים ללמוד nlp לווא דווקא רוצים להפוך למטפלים אלא לומדים את התחום על מנת לצבור בעצמם כלים לשיפור החיים שלהם. כמו כן, אנשים שהקריירה שלהם עוסקת בתקשורת עם אנשים גם הם לעיתים יבחרו לרכוש את הכלים של השיטה על מנת לשפר את היכולות שלהם.

כיום ניתן למצוא מידע רב אודות התחום של nlp, המקור שלו וההתפתחות שלו. ניתן להבין כיצד הוא עוזר, כיצד הוא עובד והיכן ניתן למצוא מטפלים ומדריכים שמציעים טיפולים או סדנאות בתחום. כמו nlp ניתן למצוא כיום גם טיפולים נוספים ומגוונים בתחום הטיפול הרגשי אשר מתאימים לבעיות שונות ולאנשים שונים.

מטפלי nlp לרוב יעבדו באופן עצמאי או כחלק ממכון המציע טיפולים. בהתאם לכך גם ישתנו המחירים עבור טיפול ב nlp וכך למשל טיפול אחד יכול לעמוד על כמה מאות שקלים בהתאם למטפל.

ניתן למצוא כיום מטפלים ברחבי הארץ באמצעות האינטרנט. לרוב מטפל רגשי יתחזק אתר ובו ניתן לקרוא אודות הטיפולים שהוא מציע, להבין מה כולל הטיפול, כמה מפגשים נדרשים ומה משך כל מפגש. לעיתים ניתן גם לראות מחירים עבור הטיפולים השונים. מטפלים רבים גם יוסיפו המלצות של לקוחות שונים ולעיתים יענו על שאלות גולשים באתר שלהם כך שניתן להתרשם מהם.

About admin

Check Also

מהו קורס מיינדפולנס דיגיטלי ?

קורס מיינדפולנס דיגיטלי הוא קורס שמתבצע בצורה מקוונת, כלומר המשתתפים אינם צריכים להגיע למפגש באופן פיזי ויכולים לראות אותו בצורה מקוונת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *