Home / טיפול רגשי / מהו קורס מיינדפולנס דיגיטלי ?

מהו קורס מיינדפולנס דיגיטלי ?

קורס מיינדפולנס דיגיטלי הוא קורס שמתבצע בצורה מקוונת, כלומר המשתתפים אינם צריכים להגיע למפגש באופן פיזי ויכולים לראות אותו בצורה מקוונת. עולם הדיגיטל הולך ומתפתח בשנים האחרונות ולכן ניתן לבצע יותר פעולות מרחוק, כמו למשל להתנהל מול גופים שונים ולהעביר טפסים שונים, לדבר עם בני משפחה במדינות שונות, ללמוד מרחוק ועוד. כמו כן, קורסים רבים יכולים להתבצע בצורה מקוונת וכך גם קורס מיינדפולנס דיגיטלי שמאפשר לאנשים רבים להשתתף בקורס מבלי לצאת מהבית. 

מיינדפולנס או בעברית מודעות קשובה הוא תהליך פסיכולוגי של הבאת הקשב אל ההווה, אל מה שמתרחש סביבנו כאן ועכשיו. על ידי תרגול של השיטה, ניתן לשפר את יכולות הקשב והריכוז, ליהנות מחוויות ההווה, לשפר יחסים בין אישיים וכמו כן להפחית חרדות ומתחים. מיינדפולנס מאפשרת לשנות דפוסי חשיבה ולהצליח להגיע למטרות, להיות קשובים יותר לעצמנו ולדעת כיצד להתמודד עם מצבים שונים בחיים. תרגול של מיינדפולנס כולל תרגילי נשימה שונים וגם מדיטציות שאותם משלבים בחיי היומיום. קורסים שונים של מיינדפולנס מטרתם ללמד את התחום, להסביר מה ההיסטוריה שלו וכיצד הוא קשור לבודהיזם, איך הוא משולב בעולם המערבי ולמה הוא תורם. בנוסף, בקורסים רוכשים כלים שונים להתמודדות עם מצבי החיים, לחצים וחרדות.

קיימים קורסים שונים של מיינדפולנס ביניהם קורס מיינדפולנס דיגיטלי וכמו כן קיימים מדריכים רבים המציעים את הקורסים השונים. הרכבי הקורסים ומספר המפגשים משתנים בין קורס לקורס וכמו כן סדנאות למשל מכילות כמות קטנה יותר של מפגשים. מבחינת מחיר, כל קורס כרוך בעלות שונה בהתאם גורמים רבים כמו מספר המפגשים, איכות הקורס, האם מדובר בקורס פרונטלי או קורס מיינדפולנס דיגיטלי ועוד. לרוב מחיר של קורסים דיגיטליים יהיה נמוך יותר. בנוסף, קיימות סדנאות שונות של מיינדפולנס שמתאימות גם להורים וילדים וכאלו שמתאימות לארגוני עובדים. בעולם החינוכי משלבים את התחום באמצעות תרגילים מותאמים לילדים ומסבירים להם כיצד להתמודד עם מצבי לחץ שונים.

ניתן למצוא קורס מיינדפולנס דיגיטלי או קורס פרונטלי באינטרנט, שם לרוב ניתן להתרשם מאתרים של מכונים שונים המציעים את הקורס או מדריכים פרטיים שמציעים קורסים וסדנאות בתאריכים שונים. ניתן לקרוא אודות הקורס עצמו והמבנה שלו, מה המחיר שלו ומה הוא כולל. בנוסף, ניתן להתרשם מהמלצות של משתתפים אחרים כדי להבין את איכות הקורס והאם הוא מתאים לנו.


העולם הדיגיטלי פותר בעיות רבות ועוזר לאנשים רבים להמשיך לרכוש ידע חדש וללמוד גם כשאין אפשרות להגיע באופן פיזי למפגש. בתקופה האחרונה בעקבות מגפת הקורונה, קורסים רבים, מוסדות לימוד ועסקים הציעו אפשרות של מענה בדיגיטל. כך גם קורס מיינדפולנס דיגיטלי מאפשר לאנשים שאינם יכולים להגיע בגלל מרחק, או כיוון שהלוח זמנים שלהם אינו מאפשר זאת, להשתתף בכל זאת בקורס.

About admin

Check Also

מהו טיפול ב nlp ?

כיום ישנם טיפולים רבים המיועדים לבעיות רגשיות ביניהם למשל מיינדפולנס, NLP, טיפולים באמצעות שיחות, תנועה, דרמה, טיפולים אנרגטיים, פסיכותרפיה רוחנית ושיטות שונות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *